DAG 12 - Van Arbois naar Marnay

3 mei 2022 - Marnay, Frankrijk

Eigenlijk ook geen enerverende dag,…toch een paar overpeinzingen,..

Hoe gaat nu zo’n fietsdag,..bij mij,..in m’n uppie.

In het begin zette ik nog wel eens een wekker,..maar ben ik mee gestopt,…toch redelijk vroeg wakker en dan nadenken,..ga ik eruit,…of blijf ik nog even liggen,..soms is het echt koud ‘s ochtends,..dan blijf ik liggen,..maar dan denk ik aan de dag km’s,..toch eruit.

In de tent heb ik mijn fietskleren op een stapeltje liggen,..nou, samen in de hoek gegooid is een betere omschrijving,..dus omkleden in de tent,..alvast een paar happen van mijn ontbijt,..yoghurt/muesli, soms met banaan.

Dat is overigens een strijd op zich om iets te vinden wat lijkt op een 0,5L yoghurt,..soms bakjes van 100g, of 125ml,..dan koop ik er vaak 4, soms 8,..ook goed voor spierherstel in de middag,..

Maar OK,..aangekleed dan uit de tent,…slaapzak inpakken,..luchtbed, lucht eruit,..oprollen inpakken,..nog een paar happen yoghurt,..kleren van vorige dag oprollen en inpakken,..tent bijna leeg.

Nog een paar happen yoghurt,…verder inpakken,..Tandenpoetsen, toilet,..restant yoghurt opeten. Bidons vullen,..toilettas inpakken, iphone, ipad etc. inpakken,..dan de tent dichtritsen, haringen eruit, tentstokken eruit,..en dan de soms vochtige, soms droge tent in zijn tentzak proppen.

Dat gaat redelijk snel,..dan de bevestigingsriemen etc. op de fiets en de geladen tassen bevestigen,..

Het grappige is dat je de eerste dag of twee moet nadenken, maar net als met het opzetten,..uiteindelijk ontstaat er een flow,..en gaat het snel en effectief.

Dan op weg,..route al op de telefoon,..

Vanochtend na al het bovenstaande rond 830 op weg,…kwam ondeweg nog een paar Nederlanders tegen,..die me vertelden dat de camping waarvan ik dacht dat deze dicht was, toch open was,..andersom kon ik hen vertellen dat de camping waar zij naar toe fietsen dicht was,..Grappig,..kwamen uit Eelde fietsen,..en hadden al wat kms gemaakt dus.

Vertelden ook dat het voor mij verderop moeilijker werd met campings,..morgen is OK.

Het was toch nog veel hm vandaag,..veel ‘rolling hills’,..waarbij je elke keer als je fijn en lekker naar beneden ging je je te laat realiseerde dat er steeds weer een heuvel opwaarts volgde.

De foto is van de wolken en mogelijk bui en onweer wat er aankomt,..dus tandenpoetsen en naar bed

- Dag 60 - 424 hm

- Totaal 592 en 5148 hm