DAG -3: Van Arles naar Orange

24 april 2022 - Orange, Frankrijk

De eerste ECHTE fietsdag,..het hotelletje had een goed ontbijt,..en rond 08:30 uur, zat ik op de fiets,..het had geregend en nog steeds zwaar bewolkt.

In de eerste twee uur,..twee buien, maar daarna klaarde het op,..in Avignon, was het zonnig,..Wat een mooie stad,..luxe centrum en mooie oude gedeelten,..fietste er slechts door heen, maar zeker een bezoek waard.

Het was gemakkelijk vandaag,..klein ‘klimmetje’ in het begin, maar met vandaag slechts 200 hoogtemeters, was dit een prima begin.

Een paar keer de Rhone overgestoken,..echt oude bruggen,..nog helemaal geklinknageld,..zie de foto,..met de boot op de achtergrond.

Was rond 1400-1430 uur op de camping,..niemand bij de receptie,..min of meer standaard,..dus tent neergezet. Daarna naar centrum gefietst,…het amphitheater,..prachtig,..maar bij nader inzien had ik dit eerder gezien,..ook de steile weggetjes erachter kwamen me bekend voor.

Ik had gisteren al gezien,..dat er redelijk dichtbij een Lidl en Intermarche zat,..dus nog even daarheen voor ingrediënten voor avondmaaltijd.

Lidl bleek dicht,..Grrrr,..Had ik natuurlijk moeten checken. Doorfietsen,..maar even verderop zag ik een groot bord van de Intermarche,…Top, dacht ik.

Dichterbij komende zag ik,..Ouvert Dimanche,..gelukkig,..                        Maar nog dichterbij komende en nog even met m’n ogen knipperende bleek daarachter te staan Matin,..Ouvert Dimance Matin,…😡

Uiteindelijk kwam ik in een woonwijk een Turks winkeltje tegen,..maar kwam er niet uit, wat ik moest kopen, koken. Fles limonade gekocht en wat cashewnoten,..meer bekends zag ik niet staan of liggen.

Het is vandaag dus een prima dag voor een noodrantsoen,.Dat scheelt ook weer volume en gewicht morgen!

Vanmiddag op telefoon nog de F1 afloop gevolgd en LBL, dat is Luik Bastenaken Luik,…

Morgen wordt een zonnige dag,..ik denk dat ik 80km fiets,..op tijd weg,..en dan in de middag, wat in de zon en een wasje doen,..Lijkt me een mooi rustig vooruitzicht.

Afstand 80 km - 200 hm

1. Suze Beerten:
    24 april 2022
    Ha Eric, mooi dat gebied he, herken je verhaal..
    Avignon, dan noordwaarts, chateau neuf dupape.. enz.?
    Ben je ook in Vinsobre geweest? Prachtige municipal camping en heel mooi klein plaatsje.
    Geweldige wijnen van daar .
    Heerkijk, dat fietsen daar .. verheug me door je verhaal op onze eerstvolgende fietsvakantie.
    Veel plezier nog!
  2. Eric Visser:
    24 april 2022
    @Suze,..Ik zag wel de borden van Chateau Neuf du Pape,..Vinsobre ben ik met Jetske geweest en is de plaats waar haar ouders vroeger vaak stonden,..ook op die camping, ongetwijfeld!!In de familie een bekende (wijn)naam 😀