DAG - 9 Pont d’Ain naar Chancia (aan het Meer van Vouglans)

30 april 2022 - Chancia, Frankrijk

Na een goede nacht, ontbijtje, zonnetje,..om 845 uur op weg. Na een uurtje ook nog een bakkertje,..top dus!

Daarna werd het heerlijk fietsen,..wel omhoog, maar je kon tenminste blijven trappen,..en ook stijgen,..prima dus. De omgeving werd steeds mooier,..eerst een keer of twee onder gigantische viaducten door, met heel hoog daarboven de doorgaande weg,..en ook veel groen, veel weggedeelten uitgehakt uit rotsen,..want uiteindelijk reed ik door de vroeger ge-erodeerde rivierbedding van de toen grote Ain-rivier,..nu dus stuk minder groot,..wel met zgn. barrages,..dammen voor electriciteisopwekking,…!

In een bocht van de weg,..links aan de overkant,..een gigantische rotspartij,..ik maak een foto,…maar dacht ook,..Heb ik dat al niet een gezien en ook gefotografeerd,..fietste door,..half half ook een bekend kruispuntje,…en ja hoor,..Ik had hier al eens gefietst,..andere kant op,..en dat toen gekwalificeerd als mijn allermooiste fietsroute,..                           Ter bevestiging kwam ik nog langs een powerstation en een oude Romeinse brug, zie foto,..Vorig jaar fietste ik daar overheen!

Nu dus andere kant op,…en later andere route.

Op enig moment, ergens niet goed opgelet,…afslag gemist,..maar ik was zo lekker omhoog aan het fietsen,..en kon later met een afdalingtje wel weer op mijn route komen en dat was ook zo.

De camping van vandaag, ging gisteren pas open,..en had een restaurantje en winkeltje,..Prima dus. Op internet gelezen

Met flinke afdaling schoot ik naar beneden,..bordje camping,..prima,..kmtje doorfietsen,..Hek 😡,..met text,..we gaan 27 Juni open.Mmm,..toch iets misgegaan,..De volgende camping was veel te ver,..en dus maar doorgereden naar het kleine plaatsje,..zag nog wel een bordje met Restaurant erop,..hoopte in het kleine plaatsje op een  hambre Hote, hotelletje,…maar toen ik binnenreed zag ik het direct,..hier was niets,..

Ik stopte en vroeg een mevrouw die net wilde in stappen in haar auto, of zij een Chambre Hote  oid. hier wist,..Schudde haar hoofd,.maar begon plots in haar Jura-dialect wat te schreeuwen naar een kerel die uit een raam hing,..

Hij zou me misschien kunnen helpen,..ik brabbelde wat van Camping Fermé,..Chambre Hote?,…tegen hem,..en hij liep naar een belendend perceel,..blijkbaar ook zijn huis,..Te huur,..                                                    Voor 25 Euro mocht ik er een nacht in blijven.

Ik vroeg of ik het even mocht zien,.. bleek,..konden wel 10p in,..met een keukentje,..twee zitkamers,.twee openhaarden,..twee badkamers,…Ja, Frans, rommelig en uitermate gedateerd,..maar ik was geholpen,..

Toen hij de electriciteit aan deed,..zei hij,..warm water over deux heures,..

Toen ik hem 30 € gaf, en hem op de schouder klopte, en hem duidelijk maakte dat ik geen wisselgeld hoefde, maar hem eeuwig dankbaar zou zijn voor een fles witte wijn,..snapte hij me.

Ik ging aan de overkant van de weg zitten,..en even later kwam hij naar buiten met een fles,..hij riep iets en gebaarde,..waaruit ik opmaakte dat de fles niet helemaal  eer volzat,..maar ik liet m’n dag niet bederven,..2/3 vol,..

Lekker twee uurtjes op een plastic stoel in de tuin gezeten,.en zo even lekker douchen,..warm hoop ik.

Fotos,..ook van interieur bijgevoegd,..

Morgen 68 km,..met flink hoogte meters,..in ieder geval het hoogste punt,..op weg naar Poligny,..DIE camping is open!!

- Dag 58 km - 514 hm

- Totaal 447 km 3724 hm

1. Suze Beerten:
    30 april 2022
    Leuk!! Verrassend zo'n onderkomen!
  2. Peter:
    Prettige verrassing zo’n onderkomen