Dag 8 - Dun-sur-Meuse naar St. Mihiel
17 juni 2025 - Saint-Mihiel, Frankrijk
Een goede nacht, stil op de camping, geen balkende ezel, kon mijn benen strekken en slechts af en toe een vis die boven water sprong,..prima dus!
Rustig aan gedaan,..en eerst terug naar DsM voor de bakker.
Gisteren avond toch nog mijn plan omgegooid, want wat bleek,..de route naar, en ook in de nabijheid van de doel camping,..geen winkels,..dat betekende dat ik al heel snel boodschappen moest gaan doen en dat dan lekker warm, bovenop mijn tas moest gaan meeslepen,..dus besloten zuidelijker te gaan,..naar een camping in St. Mihiel,..
Er zat een klim(metje,..) in deze route,..leek qua hoogte en steilte echter geen probleem tot ik bij het begin er van aan kwam,….’verhard’,..ja,..met losse steenslag, waar af en toe een landbouwwerktuig overheen reed,..stukken ging net,..andere stukken moest ik er af,..was niet te fietsen op die losse ondergrond,..wat foto’s gemaakt,..
Het was net de Strada Bianchi,..maar dan met bagage,..toen ik eindelijk boven was,..hoop je dan ook echt op de mooie afdaling,..maar dat was het zelfde verhaal,..kramp in handen en onderarmen van het remmen.
Persoonlijk lijkt me dit een mooi rondje oefenen voor het WK Gravel,..weet niet of Laurens ten Dam stiekem meeleest,..Nederlandse coach van de NL Gravel teams,..maar hier een paar keer overheen en je hebt genoeg geoefend voor een goed resultaat.
Wat leek 73 km, maar met wat op en neer in het stadje, en toen weer naar de camping kwam ik op 78 km.
Vandaag flink wat stopjes gedaan om wat te eten,..het leek soms meer eten dan fietsen,..Enfin, heb het gehaald,..en nog redelijk fit.
Morgen steek ik over naar iets boven Nancy, naar Liverdun,..klinkt bekend, maar ook Jetske had geen verdere associatie,..Dus toch nieuw!
Ongeveer 57 km met in het begin een flinke klim, naar mijn lage maatstaven,..maar toch!
Op deze camping kwam ook nog een NL’se dame aan,..uit Valkenswaard,..was buurvrouw van de eigenaar van de camping in Borkel,..waar ik dag 2 stond,..Kleine wereld.
Komt er net ok nog een Fransman aan,..trekking fiets, met ook nog een kar er achter,..enfin,..zo iemand die dit heel zijn leven doet,..Hij komt naar mij toe,..stelt een vraag,..kon er echt niets van maken,..hij kon er blijkbaar ook geen Engels woord voor vinden en liep weer weg,..Merkwaardig,..
Paar minuten later,..gaat hij op een stoel zitten bij ingang toiletgebouw,..met een snoertje van zijn telefoon naar binnen,..Hij zocht ws een stopcontact, snoertje of beiden.
Ik had nog een biertje over,..aan hem gegeven,..Toch fietsers onder elkaar, niet waar,..toen snapten we elkaar weer wel 😀.
- Vandaag 78 km met 461 hms
- Totaal nu 524 km met 1845 hms
Fotos bijgevoegd
Foto’s
1 Reactie
-
Jan Blum:18 juni 2025Wat sociaal Eric, je laatste biertje weggeven. Wie goed doet ................................En door
