DAG 19 - NOORWEGEN : Orkanger - Oysand

31 juli 2022 - Øysand, Noorwegen

Vanacht paar buien regen,..vanochtend in de motregen en korte droge perioden, ontbeten, ingepakt en uiteindelijk in de motregen weggefietst.

Paar heuvels, maar goed te doen,..mooie route,..langs een grote fjord,..

Koffie in een bushokje,..

Na een uur was het droog,..het was vandaag maar een klein ritje,..weer.

De camping is aan het water,..jammer genoeg is het een natte, sombere dag,..Zojuist een uur, vijf kwartier in het aanliggende natuurreservaat rondgelopen,..Mensen met telescoop, cameras, tele-lenzen,..voor vogels en vogelnamen die ik niet herkende,..Wel een mooi gebied,..ook zonder zon.

Ergens verderop,..misschien morgen eens ebven kijken,..is ongeveer de beste zalmvisserij-rivier,..de campingbeheerder had gisteren nog een flinke zalm gevangen,..liet hij mij trots zien,..

Het waait ontzettend hard,..sta aan de waterkant,..wel even een extra twee scheerlijnen vastgemaakt,..Vanavond en vanacht ook flink regen,..en pas na 10:00 uur, minder en hopelijk droog,..Kortom veel tent-uren, schat ik. Gelukkig is er een kiosk, cafetaria,..denk dat ik me hier maar verschans, incl. maaltijd,..buiten koken, samen met de weersverwachting is vandaag geen gelukkige combi.

Toen ik van de camping afliep, zag ik een merkwaardige tent staan,..dat zal toch niet,..en jawel,..de tent die nu thuis op me wacht,..de eerste generatie, weliswaar,..maar mooi om even te zien,..in het wild,..zeg maar. Mensen waren er niet,..misschien later nog even kletsen, met ze,..

Fotos van vandaag bijgevoegd

Van reisblog naar fotoboek