DAG 3 - NOORWEGEN : Drammen - Slattum

15 juli 2022 - Slattum, Noorwegen

Een dag met mixed feelings,..begon met een wat laat vertrek en daarna na een uur, kwam ik erachter dat de Cyclemeter app,..blijkbaar vanochtend de GPS satelliet niet kon vinden,..dus na een uur,..onduidelijk welke afstand en hoeveel hoogtemeters gedaan 😡

Een harde reset,..klaarde eea. op,..

De Noorse helling-goden hebben wel gelachen denk,..naast twee langere beklimmingen,..ook heel veel, vieze, steile fietspaden,..met name in de steden,..Misschien ook nog wat wennen,..🙏 mijnerzijds.

Het goede nieuws is,..hele dag zon,…heerlijk. Maar ik had dus best nog moeite met de afstand en hoogtemeters combi,..

Wat het dan allemaal weer goed maakt,..is mijn eerste ervaring bij een pelgrimsherberg,..Ik had niet het adres, wel het plaatsje,..boekje onderin een van de tassen,.😡.Maar toen ik - naar ik hoopte aan het laatste beklimminkje begon- ,.zag ik een vlag zag met Aaraas,..Toen wist ik het weer,..Dat was ‘m. Moest even bellen voor de beheerder,..maar die kwam al aanlopen,..was aan het schilderen achterzijde,..badkamer-gebouwtje. Jongen van een jaar of 18,..Engels, vriendelijk,…ging zelfs nog een hamer halen, toen mijn rotsharingen toch moeite bleken te hebben ,met de ijstijd-kiezels, onder het kampeerweitje.

Of ik ook wilde eten,..zalm of Chicken masala,..Ik dacht aan mijn eigen macaroni,..en toen was de keuze snel gemaakt. Chicken masala,..Ook ontbijt,..? YES,…en ook een lunchpakket,..Ik nam alles,…

Incl. kamperen, maaltijd, ontbijt plus lunch pakket,..NOK 450,..ongeveer €45,..niet goedkoop, wel gemakkelijk,..😁👍Het aantal gelegenheden onderweg valt buiten de steden best tegen nl.,..en dat blijft een zwak punt bij mijn fietsavonturen, onderweg eten..Denk dat ik ook daarom niet meer vooruit kwam, de laatste 1,5 uur,..lichte hongerklop.

Flinke set fotos bijgevoegd,..