DAG 4 - NOORWEGEN : Slattum - Risebro (Mogreina)

16 juli 2022 - Risebro, Noorwegen

Hallo,..

Vanacht goed geslapen,..pas om 07:30 wakker,..lange nacht. Ik voelde me eigenlijk vandaag, bij het opstaan en met het fietsen, voor het eerst sinds lange tijd weer ‘normaal’,..Goed dus,..Zal wel een bugje van het een of ander onder de leden hebben gehad,..Nu dus weer OK.

Wat een geweldige herberg was dat gisteren,..ik was de enige gast,..Maar alles zo goed geregeld,..Respect hoor. Ontbijt en lunchpakket in koelkast.

Om 9:15 uur weer op de fiets,..het was iets minder heftig dan gisteren,..maar geen verrassing,..ook vandaag weer flink op en neer. Zie het Strava profiel. Ben ook bij elke helling weer blij met de nieuwe versnellingen,..en in noodgevallen met de nu extra,.lage versnelling.

Hoe gaat nu zo’n dag,..? Aankleden in fietskleding in de tent,..ligt in een gestructureerde hoop, naast voeteneinde,..Dan uit de tent,..bij herberg dan binnen ontbijt,..op camping,..kop thee met heet water uit thermosfles,..yoghurt, muesli,..Dan inpakken,..langzamerhand meer structuur,..op het laatst tent en dan alles in de tassen,..Toilet en weg!

Onderweg, na een uurtje,kop koffie op een bankje,Douwe Egberts 3-in-1 Zakje in kop, heet water en heerlijke, zoete koffie,…Toch ook weer wat energie,..Doe ik tweede uur nog een keer. Normaal gesproken, ben ik dan 2,5 uur onderweg, met 30 km op de teller en toch al de nodige hoogte meters.

Vandaag dacht ik om 1330 uur,..sh&t,..ik heb nog een lunchpakket,..net bij een prachtig meertje,.. 3 Noorse bruine boterhammen,..kaas en ham,..Ik heb er 1 weggekregen,..maar ik ben dan te moe, of te lui,..om droog brood weg te kunnen malen,..Lichaam vraagt om koud en vloeibaar,.en Noors brood past niet in die kwalificatie,..Nederlands ook niet overigens.

Bij dat meertje,..komen er op eens twee fietsers aan,..stoppen en beginnen direct in het Nederlands,..stel uit Ter Apel,..al even onderweg in Noorwegen en kwamen nu uit tegenovergestelde richting, dus uit Trondheim,..na eerst de Westkust te hebben gedaan,..ook een stuk gevaren. Denk mijn leeftijd, mss een jaartje ouder,..Ik vroeg hoe het was,..die Olavsroute,…Was te doen,..maar flinke uitdagingen hier en daar zei hij. Nog even naar mijn fiets kijken,..Wat is dat nu,..? Met de naam Santos gespoten in dezelfde kleur als het frame is dat niet makkelijk te zien. Oh wij ook,..en idd. ook mooie fietsen,..Ja we hebben sinds kort zo’n Bendix middenmotortje,..dat fietst wel geweldig hoor hier,…Mmmm, ja dat geloof ik wel,..

Enfin, ik ga me maar voorbereiden, mentaal op de komende uitdagingen 💪👍😁,..zoals hij vertelde.

De herberg vandaag, ook prachtig,..tent, gebruik binnenruimte, douche, toilet,..25€,…Enige tentje,..verder is er nog een Duitser, die loopt de Olavsroute,..Hij had gisteren eerst maar eens 4 kg uit zijn rugzak gehaald,..en naar huis gestuurd.

Paar fotos weer bijgevoegd.

Morgen ongeveer 50 km,..naar een camping,..Daarna weer een herberg

1. Suze Beerten:
    17 juli 2022
    Oeh, Erik, wat prachtig allemaal!