Overtocht naar Noorwegen

12 juli 2022 - Rottumerplaat, Nederland

Vanochtend beetje brak, na een prima avond met René,..

Kalm ontbijtje,..is nl. incl. bij alle VriendenopdeFiets logeeradressen👍
Toen bagage op de fiets,..twee goede koppen koffie, met Heleen, leuk gekletst,..Toen toch maar naar het station,..wachten tot uiteindelijk de Arriva trein op het bord verscheen,..Perron 2a.

Al wachtende op die aankondiging ook een rugzakdame, naast me,..kijkend en wachtende op naar bleek dezelfde aankondiging. Ook naar Noorwegen dus, Vlaamse,..en die ging dat Olavspad dat ik ga fietsen, dus lopen,..ze startte weliswaar in Hamar,..is ongeveer op een derde van de tocht,..maar dan toch zeker nog 3w lopen,..Was geen grote sterke dame,..en met een rugzak formule,..max gewicht 20 procent van lichaamsgewicht,..daar was ze flink overheen,..Dus dan is elke dag lopen best een uitdaging.            Haar niet meer gezien op de boot,..misschien ‘second-thoughts’ of flink aan het uitrusten.

Bij het vastzetten van de fietsen, dame die mijn IKEAtas voor inpakken en dragen van m’n fietstassen, handig vond. Ze dacht later dat ik meer wist van fietsen in Noorwegen,..niet dus,..maar ik had wel veel gelezen. Ze was met haar 22-jarige zoon,…en wilde richting Stavanger,..maar daar zitten een paar zeer venijnige beklimmingen in,..en was voor mij toen reden om daar vanaf te zien,.. Misschien later nog eens,..zeg maar. Mijn mening daaromtrent maakte dat ze direct een booking van een hotel cancelde,..Het moest wel vakantie blijven,..Kwamen uit Delft,..eigenlijk Den Hoorn.

Boot is best groot,..je kunt flink wandelen over de dekken,..door de restaurants, bars etc. Het duurde alleen al 45 min., voor de boot de paar bochten had genomen in Eemshaven en dat was nadat het schip zich had losgeworsteld van de havenkant,..

Er is zelfs een dek waar mensen met een hond kunnen zitten en lopen,..Nee, dat zijn dan niet plots zee-honden 😀.

Het is nu bijna 1900 uur,..1930 uur, mag ik eten 🙏🙏,..

Tot morgen!!

Paar foto’s van boot,..erbij gezet voor indruk - Komen morgen!!!

1. Peter:
    12 juli 2022
    Hoop dat die klokken niet meer tikten anders was het een onrustig nachtje… Heb je die cursus bandenplakken nog gedaan voordat je vertrokken bent? Weet niet of hulp net zo voorhanden is als in Frankrijk. Nu nog even goedkope drank. Daarna wordt het afzien…
  2. Eric Visser:
    12 juli 2022
    Banden opleggen geoefend,..👍🙏

Goedkope drank,..en daarna duur Noorwegen,..
    Ach,..kan ook wel even zonder!! Of in ieder geval minder dan normaal,..
  3. Rene:
    13 juli 2022
    Was een goede en bijzondere avond Eric! Behouden vaart en goede reis!