2019-07-31 Hanze Route - De Tweede Dag

31 juli 2019 - Werlte, Duitsland

De Tweede Dag

IMG_5918IMG_5916IMG_5915IMG_5914IMG_5921IMG_5920

Toen ik even ging kijken of er toevallig ergens een TV stond, lang verhaal, maar uiteindelijk, met twee andere kerels in een caravan PSV zien verliezen.
‘s Ochtend, toen ik al ver was in mijn inpak rituelen, kreeg ik opeens een kop koffie aangeboden van iemand op hetzelfde veldje,..hij had koffie over. Dit werd gewaardeerd!!
Toen vertrek,..ben nog 150m van de camping, fiets-bospaadje, stak er plots een ree over, 10-15m voor me... beiden geschrokken dus,..
Na koffie in Sellingen, bakker Meijer, Duitsland in.
Geplande beginpunt van de Hanzeroute gevonden.
Mooie route, mooie landschappen, overwegend agrarisch, maar ook veel bos, met onverharde bospaden.
Uiteindelijk de weg van de camping gevonden, was nog 5km, kreeg ik toch nog een flinke regenbui over me heen.
Op de camping, opgedroogd tijdens wachten dat receptie openging. Zaken geregeld,..toen ik er net 4 haringen in had voor mijn tent, brak er echter weer een plensbui los, kon nog net losse spullen de tent in smijten en toen 45 min. naar onweer en stortbuien liggen luisteren.Uiteindelijk werd het toch weer droog.
Nog even leuk gepraat met andere fietser, Johan, op weg naar Denemarken,.. tijdens dat gesprek komt er nog een fietser, heel verhaal, maar bottom-line van zijn verhaal was dat hij gisteren in een bakkerij was opgehaald door een ambulance, vanwege een heatstroke,..24 uur ziekenhuis, pleister van zijn infuus zat nog op zijn hand,..
Enfin, dit is pas de tweede dag,..pfff
Vandaag 92 km, totaal 199 km, morgen het gemiddelde wat naar beneden brengen, 72km gepland.