Dag 17: Nenzing (Rustdag)

17 juni 2023 - Nenzing, Oostenrijk

Tja,..dan ook weinig te schrijven,.maar toch,..

Gisteravond nog lang rumoerig, mijn plaats vlak bij hoofdgebouw, met receptie, maar ook restaurant, waar men dus twee shifts draait,..de late shift vertrekkende gasten, blijkbaar, blijven dan buiten gezellig napraten,…’t is alsof men in je tent staat 😡,..Had ik maar zo’n uitstekende bungalow moeten boeken natuurlijk,..!

Anyway, verder prima geslapen, paar wasjes gedaan, en uitgehangen aan mijn waslijntje, twee keer koffie gedronken,..en met twee broodjes en een stuk kaas een wandelingetje gemaakt.

Dacht, ik neem die van 3/4 uur,..beginnerswandelingetje, maar ‘t ging direct steil omhoog en daarna ook weer steil naar beneden, met verschillende waarschuwingsborden, waar de locale burgermeester op schreef dat hij geen enkele verantwoording nam, als jij van het pad kukelde,..toch maar doorgelopen,..na een half uur, overwegend dalen over een smal, rotsachtig paadje, werd het geluid van de beek, waterval luider,..

Kwam daar nog een paar Duitsers tegen,..de weg terug naar de camping,..?? Ja, idd. omhoog,..ik vroeg hen naar de verdere route,..te steil vonden zij,..ze waren, jonger, fitter en met wandelstokken,..deed mij denken hier, na het beek foto-moment, toch ook maar de terugtocht te beginnen,..Dat kostte nog best wat zweet en energie,..Dus boven op een bankje,..broodjes, kaas, koud water uit m’n thermoskan,..toch nog een mooi rustig Zen-moment gehad,..ruisende beek op de achtergrond, vogeltjes, verder niets, zon op mijn hoofd,..Heerlijk.

Rest van de middag wat naar routes gekeken en eens even overlegd met de jonge Nederlandse receptionist,..wat is nl. het geval.

Morgen wil, moet ik dus de pas over van Voralberg,..naar Landeck.        De situatie is als volgt,..er is op het bovenste stuk van de pas een tunnel,..die is echter in onderhoud,..waardoor AL het verkeer over de pas moet,..en men wil daar geen fietsers bij hebben, ontstaan er files, of gevaarlijke inhaal-manouvres,..Dit wist ik reeds,..en de informatie is dat er een bus gaat om de fietsers naar de andere kant van de tunnel te brengen,..Maar hoe, of wat, waar, frequentie, hoe vervoer van de fiets,..niemand weet het.

Dus ik ga maar gewoon morgen,..toch nog steeds een beste klim, ook tot de tunnel, met de hoop dat de Oostenrijkers dit goed hebben geregeld.

- Geen km’s dus vandaag,..

- Wel nog wat fotos van deze toch idyllische omgeving

1. Frits:
    17 juni 2023