Dag 18: Nenzing - Landeck

18 juni 2023 - Landeck, Oostenrijk

Was er op tijd uit, maar uiteindelijk pas 8:15 op de fiets,..eerst afdalen naar Nenzing,..vergat mijn tel. app aan te zetten,..dus dat mist in de totalen. In het eerste grotere plaatsje, grote bakker op de hoek, met koffie en zo,..ik moest wat hebben voor onderweg, dus ik nam twee nuss-scnecken, en een cappucino. De koffie smaakte helemaal nergens naar,..jammer. Doorfietsen naar Bludenz, langzame hoogtemeters,..en toen begon het,..eerst nog traag,..en toen direct een flinke stijging,..paar bochten,..ik was blij met een bushokje, met bankje,..Later daar nog veel gebruik van gemaakt, van die bushokjes,..Anyway,..het bleef stijgen, maar ik kon toch veelal doorfietsen,..af en toe bushokje.

Ik schreef gisteren al, omtrent de onduidelijkheid van die pendelbus,..dus toen ik de buurt kwam van het  , waar de trein, en/of de bus moest zijn,..vroeg ik nog aan een kerel op een trekker, waar dat station nu zou zijn,..bovenaan deze helling rechts aan houden, maakte ik op uit zijn uitleg. Dus doorfietsen naar boven,..en eens kijken, het was daar een gedoe van afzettingen, rode borden, max. snelheden, en verboden in te rijden. Eigenlijk stond ik op een soort driesprong van tunnels,..en ik snapte ECHT niet wwar ik nu hhen moest,..De plaatsnaam Langen, stond wel op een bord aangegeven, maar die weg verdween direct in een tunnel,..onduidelijk hoe lang,..leek geen goed idee. De andere tunnel was dus afgesloten, de derde,..met een max snelheid van 100 km,..ook geen goed idee. Ik vergeet nog te vertellen, dat deze mooie dag, de reden was om met je open oude, Amerikaanse sportwagen te gaan rijden,..dan wel in kolonne, met Porsches, Maserati’s etc., verder was deze pas natuurlijk ook de aangegeven route om eens met je vrienden op je motor, schuin de bochten te proberen.

Ik stond daar dus,..wist het echt niet meer,…zie ik plotseling dat ik bij een SOS-paal sta,..dus ik dacht, met een kleine aanwijzing ben ik gered,..druk op de knop,..en ja hoor,..een stem,..die direct overging op Engels,..probleem uitgelegd,..tja,..iets ging Lost in Translation,..maar ik begreep dat ze iemand zou sturen.

Na 20 min. in de brandende zon,..begon ik te twijfelen, was ik wel goed begrepen, en had ik haar goed begrepen. Ik keek uit naar sirenes, motor-agenten,..maar niets.

Op enig moment zie ik uit de tunnel een fietser naar beneden scheuren, ik maak wat armgebaren op afstand,..en hij stopt,..klein Oostenrijkertje, ik leg hem uit dat ik zo snel mogelijk naar het Langen station mort,..maar dat ik niet weet hoe of wat. De tunnel waar hij uitkwam, was heel kort, vertelde hij,..en dan na 100m, rechts het station,..Top,..dat kon ik nog wel,..Eerst nog even de SOS- afmelden,..andere persoon, maar geen hulp meer nodig,..Alles OK,..met dank.

Station bereikt,..groot bord met de tijden van de pendelbus,…over een half uurtje. Tassen van de fiets en wachten,..Krachtige Mercedes bus, met aanhanger,..en daar werd mijn fiets ingesnoerd,..tassen achterin.

Paar stations, steeds 10 min wachten,..maar uuteindelijk was ik op het hoogste punt van de pas,..1800 meter,…de laatste 600 dus met de bus,…had ik ook niet gered,..de Mercedes bus, moest ook flink op zijn staart worden getrapt. Het 1800 meter punt, was een wirwar van sport-auto’s, motorduivels, souvenirwinkeltjes, toiletwagens,…

Toen ik de fiets weer had opgeladen,..dus naar ‘beneden’,..als 3s niet remt, op sommige stukken,..zit je zo weer op de 50km,..dus veel geremd,..en in de spiegel gekeken of de file niet te lang werd,..Uiteindelijk wel weer een uur afgedaald,…heerlijk fietsen, soms wat harder, soms wat bij trappen.

In Landeck prima campingtje,..veel anderen, NL’s Duitsers, een Fransman,..

- Foto’s geplaatst

- Vandaag 75 km met 819 hm,

- Totaal 1424 km met 10177 hm

Ik was redelijk leeg gefietst vandaag,..maar zojuist gezond gegeten,..en het gaat wel weer,…Morgen even kijken of ik weer een flinke etappe doe,..of toch iets kalmer aan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jetske:
    19 juni 2023
    Mooie wereld daar!
  2. Eric Visser:
    19 juni 2023
    Inderdaad, mooie wereld en mooie campings!!