Dag 19: Landeck naar Innsbruck

19 juni 2023 - Innsbruck, Oostenrijk

Gisteravond nog eens goed de geplande route bekeken en gelezen wat Reitsma daar over vertelde in zijn boek Deel 1, naar Rome.De beklimming naar Garmisch is 7 km met gem. 10%,..Dat leek me geen goed idee,..maar naar Innsbruck kon ook, en dan de trein naar Garmisch, of een halte of twee eerder voor een mooie afdaling. De aanbevolen weg is dan de Innradweg,..en inderdaad, prachtig,..zeker het eerste gedeelte, tussen de bergen, steeds weer de Inn, dat snelstromende riviertje oversteken, lichtblauw, schuimend, wild water op punten,..prachtig,..Zie ook de fotos,..Het tweede stuk, was ook wel mooi, maar veel langs een spoorlijn, of een weg,..Maar nog fiets je steeds tussen de bergen,..en dat blijft imposant voor een laaglander, of niet?

Op enig moment,..het was zo’n 20 km, voor Innsbruck,..zit op een bankje,..komt daar die gekke Fransman langsfietsen, die van Etty Hillesum.Lachen natuurlijk, allebei, hoe ben jij gefietst, zwaar die pas, ook de pendelbus genomen? En toen weer verder,..hij eerst, ik haalde hem in, nog hifive’en en door!

Innsbruck is ook een bezoek waard,..dynamische stad, met uiteraard de Inn, maar ook een mooie oude stad,..nog niet veel van gezien.

Dus de trein,..met fiets was te complex voor de automaat, je moet dan bellen,..gedaan,..en na een langdurig gesprek,..had niet zoveel tijd meer voor vertrek, via creditcard, uiteindelijk twee kaartjes,..ik hollen naar perron 6 lift naar beneden onderdoor naar 6,..met fiets en al incl. mijn tegengewicht op de roltrap,..en ja, op tijd,..gelijkvloerse instap,..fiets er in,…hehe,..zitten,..dat is gelukt. Eens even kijken op het reisschema,..aanplak in de trein,..13 stops, allemaal onbekende plaatsen,..dus na 10 zou ik wel eens kijken,..wanneer ik weer in de startblokken moest. Ik had inmiddels gezien dat de campings bij Garmisch, heel duur, buiten de stad,..of RV campings zijn, voor Campers-only,..dus ik dacht,..misschien nu het moment voor een BnB,..Met de AirBnB app., vond ik een kamer, iets buiten GP,..prima,..€82,..tja,..!! Geboekt,..hehe,..mooie rit, bergen, tunnels,..Na een tijdje denk ik,..eens kijken waar we zijn,..Kundl,..kijk op het schema,..Rijd ik helemaal de verkeerde kant op,..ook niet eens de goede lijn,..😡😡😡😡.

Tja,..wat nu,..Een kerel, met ook een fiets zag mijn ontstentenis en verwarring,..en hielp mij met de keuze van de trein terug,..en ook nog naar het goede perron,..links zou de sneltrein komen,..mocht ik waarschijnlijk niet in,..rechts de langzame,..maar dan haalde ik de laatste trein naar GP niet meer. Dus de snelle maar proberen,..met hulp van een jonge jongen ik de fiets de hoge, snelle trein ingehesen,..maar ja,..deze was ook al vertraagd,..dus ik ging GP niet halen,..

De fiets blokkeerde het middenstuk van de trein, waardoor een gedeelte van de passagiers van trein, onverrichterzake terug naar hun plaats moesten, als ze even naar het toilet wilden,..gelukkig duurde de rit niet zo lang en veel korter dan de heenweg,..

Op het station, eerst een biertje genomen,..camping opgezocht,..nog 7,5 km fietsen,..was een supermarktje naast,..Inchecked,..waar is het supermarktje,..recht omhoog, op de camping,..zie het kaartje,..het kaartje gaf aan dat je de camping afmoest, maar hek op slot,..ik nog vragen aan een Engelse camperaar,..die deed geen boodschappen,..en NL’se dame ging mee zoeken,..Nee, ook zij kon niet vinden hoe je nu bij dat supermarktje kon komen,..ik weer naar de receptie,..hoe dat dan moest,..Ja meneer,..dat hek is dicht, omdat de supermarkt ook al dicht is,..Had dat dan meteen gezegd, l@l , denk ik dan,..😡😡😡😡

Enfin,..ik had nog havermout, water - koud, en handvol vruchten,..Nog steeds nl. geen brennspiritus gefunden,..ook een frustratie,..morgen in Duitsland,..eerste winkel!!

Enerverende dag, op de verkeerde manier,..Maar wat een MOOI land!!

- Fotos geplaatst

- Vandaag 88,5 km waarvan 10 niet geklokt, app crahte onderweg, en 209 hm

- Totaal 1535 met 10384 hm

1. Peter:
    19 juni 2023
    Enerverende dagje inderdaad. Wat een gedoe met de treinen…
  2. Frits:
    20 juni 2023
    Pffftttt
  3. Eric Visser:
    20 juni 2023
    Ja, gedoe, maar even herkauwden en door!!