DAG -4: Orange naar Saoue

25 april 2022 - Saou, Frankrijk

Vandaag was een lastige dag,..weet niet precies waar dat aan lag,..

Ik was 06:15 opgestaan,..had redelijk geslapen,..even wennen,..weer de eerste keer in de tent,..en ook de rituelen rond opzetten, en weer inpakken moeten er weer ingeslepen…

Om 8 uur vertrok ik,..de eerste flinke heuvel, geloof 190m,..viel best tegen,..en daarna kwam het niet meer goed eigenlijk. De gebruikelijke zoektocht naar een bakker viel ook tegen,..twee dorpjes, wel bakker, maar dicht,..o ja, Frankrijk😡,…Maar goed Macron heeft gewonnen, dus kan niet al te boos zijn,..Bij een verder dorpje,..maakte mijn hart een sprongetje,..iemand met twee baquettes onder haar arm,..YESSSS.

Om de hoed een klein winkeltje, met ook een Depot de pain,..dus inderdaad een baquette en een potje met paté de campagne,..fiets naast een muurtje, waar ik heerlijk in de zon kon zitten, onder een plataan,..halve baquette verorberd
Ik hoopte dat deze injectie met alles wat Frans was, mij over de. vermoeidheid zou tillen,..maar helaas.

Het was veel vals plat,..omhoog inderdaad,..en toch een straf windje tegen,..Met Pieter hier een diep filosofische discussie over gehad,..maar conclusie is dat tegenwind erger is dan heuvels,..Bij heuvels toch ook vaak de omzetting van opgebouwde potentiële energie,..naar kinetisch,..lekker bergaf. Bij tegenwind,..als je geen rondje fietst,..is het verloren energie.

Anyway,..ik kwam er niet in vandaag,..nog een vieze beklimming bracht me op 875 hm, geloof ik, op 80km,..was pas om 16:00 uur op de camping

De camping,..toegangs weg begin stuk, omhoog was nog wel te fietsen,..tweede stuk,.. veeeel te steil,..lopen ook stukjes van 10m en dan weer uithijgen,..Dus toen me een plaats werd aangewezen,..zei ik al snel OK,..

Dat bleek niet handig,..alleen maar rots en stenen,..dus na een paar pogingen, tent opgepakt en elders neergezet, ook niet ideaal,..maar hij stond in ieder geval

Vanavond ga ik heeeeerlijk eten,..de camping kote slechts €7,70,..

Morgen moet ik even  minder ver fietsen,.ook weer wind tegen,...zodat ik meer tijd heb,..na het fietsen,..

Fotos van onderweg bijgevoegd

Dag afstand 80 km -858 hm

Totaal 160 km - 1058 hm

1. Peter:
    25 april 2022
    Tegenwind is inderdaad erger. Je wordt sneller moe en je komt niet lekker vooruit. Voortdurend spanning op de bovenbenen..succes morgen
  2. Suze Beerten:
    25 april 2022
    Hoi Eric, prachtige foto's. Pieter zegt, je had de dag ervoor niet goed gegeten...je begon op achterstand... Hoe dan ook, de harde tegenwind herinner ik me ook goed op dit traject. Maar zeker ook de schoonheid van de omgeving. Dat maakt vast een hoop goed.
    Hopelijk eet je vanavond een flink pasta, koolhydraten!