Dag - 5 Saou - Chabeuil

26 april 2022 - Chabeuil, Frankrijk

Begonnen met een goede nacht,..en  uitgeslapen. Het eten was heerlijk,..Dus vanochtend rustig aan gedaan en rond 09:30 op de fiets.

Weggetje direct vals plat omhoog,..bordje naast de weg,..dit was de col xxx, maar het was slechts twee procent. Ik peddelde lekker door,…dat ga ik redden.Dit bordje was echter, naar blledk, niet de voorspelling van de route op weg naar de top, maar was de stijging van het moment,..paaltje verder,..was het 4 procent,..en dat betekende flink terugschakelen,..en ja paaltje verder,…7%,…terugschakelen kon niet meer,..dus maar doortrappen,..Ik was pas 3 km van de camping,..

Het was een mooie omgeving,..paar fotos genomen, tussen de rotsen door en haarspeldbochten,..soms toch maar een foto genomen in zo’n bocht,..ook direct weer op adem komen,..wel gehaald,..maar was zwaar.

Gelukkig ook flink naar beneden en kon de opgebouwde potentiële energie weer worden omgezet,..

Hierna was het meer van ‘rolling hills’,..met daar flinke steile klimmetjes bij,..Al fietsende,..waarom heb ik nu zo moeilijk,..Het moet zijn dat ik toch flink wat gewicht meetors,..Denk zo’n 25 kg, met gevulde bidons, thermosfles, brandstof etc.

Uiteindelijk vandaag wel meer relaxed gedaan…twee keer koffie gedronken,  afgestapt als het lastig was,..

Wel meer vakantie zo,..en dat is ook belangrijk.

Onderweg nog een pasta salade gescored bij een bakker,..Heerlijk.

Op de camping, leuk contact met een Franse familie,..fietsend met twee jongetjes 11 & 7,..Oudste had al vrijwillig Engelse les op school,..Was leuk.

Later kwam er nog een bepakte fietser,..hij fietste nu uit Senegal, naar Parijs,..later kwam hij bij ons zitten,..grappige gesprekken.

Redelijk iel mannetje,..maar hij had 40kg bagage,..deed meer dan 100 km per dag,..en toch met een ‘moyenne de vitesse’ wat kms hoger was,..dat zei hij tenminste,..maar ik geloofde hem,..😡.

Kortom mijn wilde gedachten om maar wat bagage naar huis te sturen,..alhoewel natuurlijk een goed idee,..na gesprek met Pascal,..moet ik het gewoon ook kunnen,..Komt goed!!