DAG 6 - Chabeuil naar Le Grand Serre

27 april 2022 - Le Grand-Serre, Frankrijk

Ik schreef al dat het een leuke avond was, gisteren,..met de andere fietser,…Senegal naar Parijs, die overigens in Frankrijk woond,..was opticiën,..en met de Franse famile.

Dan de nacht,..ging rond 1030 naar bed,..draaide me half wakker even om op m’n luchtbed,..en een kabaal,..nou ja, lawaai,..ook niet vogelgezang,..maar zo hard,..echt belachelijk,..dacht, dat gaat zo over, ruzietje,..echtelijke twist,  lessure, oververmoeidheid,..maar dit bleef maar doorgaan. Afwisselend op zich mooi gezang, maar ook gekwetter, en wat dies meer zij,..in alle toonsoorten,…ik kon niet meer slapen,..oordoppen zinloos,..het was slapen in een Artis voliére, als er net voer gestrooid is,..enfin,..je merkt het al, woorden schieten te kort,..om 0500 uur, was het even stil,..dacht nog even een paar uur te kunnen maken,..maar 0510 uur begonnen ze weer,..ik denk slechts twee vogels.

Jullie geloven mij vast niet,..maar daarom heb ik twee minuten opgenomen,..goed hard zetten en denken dat ze op een meter of 1,5 zitten,..gescheiden door een slecht geluids-isolerend stukje tentdoek,…

(Kan het hier niet invoegen,..degene die toch dit zeldzame NACHTEgaal echtpaar willen beluisteren moeten maar een appje sturen,..dat werkt nl. wel!!)

De Franse familie had er doorheen geslapen, stonden ook wat verder weg….

Anyway,..na een ontbijtje bij de familie, werd ik door de twee Franse jongetjes, in hun beste Engels alle goeds toegewenst etc.,…

Ik fietste wel redelijk op de pan spaghetti,..met ook nog twee pain au raisins, had ik voldoende voeding.

Ook besloten om af en toe gewoon even sf te stappen,..drankje, of in een weidje liggen (uitpuffen,..😁),..en dan gaat het wel weer.

Waren vandaag 725 hm op 63 km

Dit is een prima camping,..stond in het boekje als fietsonvriendelijk,..idd. een beklimming er naar toe, dan steil afdalen naar de camping,..waar ik met tassen op de fiets dus nooit meer tegenop kom,..dus lopen van de camping,..Denk dat ze dat bedoelden in het boekje,..nieuw sanitair,..en prima verder,..€12,80,..ook al een keer €7,70 betaald,..maar toen ging ik weer duur uit eten 😡.

Anyway,..morgen flinke beklimmingen,..de grootste van deze tocht,..en ook flinke afdalingen,..daar verheug ik me op.

Plan is 75km,..na een hopelijk goede nacht.