DAG -7: Le Grand Serre naar St Romain de J.

28 april 2022 - Saint-Romain-de-Jalionas, Frankrijk

Vanochtend rond 845 op de fiets,..was frisjes, op 430m hoogte,..dus been en arm stukken aan, plus regenjas,..lekker winddicht,..

Toen ik echter de fiets tegen steile toegangsweg had opgeduwd,..had ik het al zo warm,..zonnetje was er al,..dus de regenjas weer uit,..beenstukken in de tas.

Om de bocht ging het echter steil naar beneden,..veel te koud,..dus weer gestopt en in ieder geval de regenjas weer aangetrokken,..Zo kom je de dag wel door,..

Deze dag had veel kleine en grotere beklimmingen,..was blij dat ik bij een bakker nog wat lekkers kon scoren,..en met de lunch een goed gevulde baquette.

op de langere 4-5, soms 6% kan ik het prima doen,..maR steiler dan moet ik eraf na 50hm,..krijg ik de pedalen niet meer rond,..Dus na deze vakantie snel de andere riem, plus betere verhouding tandwielen laten installeren,..scheelt een versnelling en kan ik langer, lichter trappen,..

Veel koolzaad of was het nu mosterdzaad,..dat gele,..Loek bracht me in verwarring.

voor degene die benieuwd zijn naar de nachtelijke vogel,..eergisternacht,..Loek dacht een nachtegaal,..en Cees heeft eea. laten horen aan een vogelfluisteraar,..en die bevestigde dat,..een nachtegaal dus. Best bijzonder,..heb ik dus een hele nacht naar mogen/moeten luisteren,..👍🎉🙏

Vandaag was er een Route barreé,..

Dus ik moest omrijden,..juist toen ik de laatste makkelijke 10km nog even zou doen,..De omweg zaten nog wat lastige klimmetjes in,..op een drukke verkeersweg,..Dus uiteindelijk bijna 80km, ipv. 75.

Camping €10,12 ,…en nog snel even boodschappen gehaald,…idd. weer spaghetti,..versie C.

Morgen probeer ik een dagje kalm aan 50km,..tenzij het erg goed gaat

- Vandaag dus 79km -814 hm