Dag16: Kreuzlingen (CH) naar Nenzing (A)

16 juni 2023 - Nenzing, Oostenrijk

Om 7:45 weg uit Kreuzlingen,..beloofde een vlakke etappe te worden, veel langs het Bodenmeer,..en dan een stukje naar het zuiden,..alvorens ik naar de camping mocht klimmen, die ik gisteren had gereserveerd. Voor 2d, incl. rustdag,..Leek me een goed idee.

Onderweg kwam ik door mooie plaatsjes, paar keer (dure) Zwitserse koffie met iets erbij,..maar OK.

Daarbij ontstond ook het bekende probleem, hoe kom je van het Zwitserse muntgeld af,..Eerste keer koffie ging net mis,..had ik net te weinig, dus toch met biljet betaald, resultaat nog meer muntgeld 😡.

Tweede keer,..eerst ‘plannen’ in welk plaatsje voor de grens de actie moet gebeuren,..en dan maar hopen op een bakkertje oid.

In ‘het’ plaatsje, pas bij het uitrijden, toch nog een cafeetje,..🙏,..toen ik omstandig als kleine jongen met een handvol muntgeld probeerde duidelijk te maken, wat ik wilde, voor precies dit bedrag,..zei de dame, die blijkbaar eerder met dit bijltje had gemaakt,..dus je wilt een cappucino,..en pak dan gewoon maar een stuk taart,..dan is het PRECIES goed,..🎉👍🙏,..Gelukt dus, niet door mij, maar door haar,..🙏

Inmiddels was ik ook al wat supermarkten afgeweest, de Spar, de Lidl en nog een andere,..om te zoeken naar brandspiritus,…Nergens dus,..En nog niet. Denk dat ik na vanavond nog één keer kan koken,..beetje vervelend.

In de aanloop naar de camping, was men met de weg bezig, moest even vragen hoe of wat. Het laatste wat je wilt is dat je verkeerd fietst, OMHOOG,..Maar ik ging goed,..eerst nog even dalen,..en toen zag ik het bordje camping,..nog 6 km, maar ook meer dan 200 m hoogte verschil,..die ook nog in de eerste 3,5 km zaten,..kortom,..een paar keer was het 10+ % en heel even ging dat dan wel, maar twee keer moest ik er toch wel af,..6-7% is km’s nog wel te fietsen, met bepakking,..maar meer is toch lastig voor de langere stretch,..enfin,..na 3,5 km, was het nog wat dalen naar de camping,..en dus gehaald.

De camping is een echt luxe resort,..de badkamers, zelfs het afwashok, was van een kwaliteit en outillage,..echt geweldig,..en een echte badkamer, met toilet,..bankje,.kortom luxe ten top.

De tent opzetten op een camperplaats met een stuk grint was minder,..nadat ik weer eens een hamer had geleend,..en m’n eerste haring de grond in probeerde te meppen, onstond er uit het niets een forse onweersbui,..twee klappen onweer,..kon nog net provisorisch de andere 3 haringen doen, toen snel tentstokken erin en droog gaan zitten voor die forse, kletterende regenbui,..die was ook weer zo over, maar waarschijnlijk tekenend hoe snel het weer kan omslaan in de Alpen.

Op een rots binnen de camping zijn uitstekende, waarschijnlijk uitstekende 😁, mooie appartementen gebouwd, met balkons en een nog mooier uitzicht dan de plebs hebben in hun dure, luxe campers, of een super-pleb als ik, op een grint-tent plaats zonder uitzicht.Als je echter wat rondloopt, krijg je wel een idee wat een mooi uitzicht al deze boven mij verhevenen moeten hebben.

Ter illustratie een flinke set fotos bijgevoegd,..

Voor al dit moois, 2n kost €100, camping geld,..douche en electro,..en wc-papier,..dat dan weer wel, voor dit geld.

- Vandaag 89 km met 567 hm,

- Totaal nu 1349 km met 9358 hm.

Morgen dus rustdag, beetje wassen, wandelingetje,..

1. Jetske:
    16 juni 2023
    Prachtige uitzichten idd op die camping!
    Lekker uitrusten morgen X