Dag 18 - Limoges naar Saint Laurent les Eglises

18 juni 2024 - Saint-Laurent-les-Églises, Frankrijk

Vandaag gelukkig minder enerverend,..Beetje uitgeslapen en ingepakt, toen met alles, dwz. in twee keer trappen af en op, af en op,..De eerste keer beneden zag ik dat ‘men’ ook twee grote, blauw en groene vuilnis containers in het halletje had geperst, fiets volledig geblokkeerd. Zelfs de fiets van twee sloten ontdoen, in het donker, vergde acrobatische toeren,..Toen schuiven, rommelen, zodat de fiets vrij kwam.

In de tussentijd hoorde ik nog iemand van de trap komen, een jonge Afrikaanse vrouw, met een 3 m jong donker baby’tje op haar arm, met van die grote kijkers,..

Haar wandelwagen stond nog achter die containers,..dus eerst die vrij gemaakt,..Pffff,..Gelukt.

Al mijn spullen stonden in de gang voor een (vlucht-) deur van de naastgelegen winkel,..Wordt nooit gebruikt, maar door al het geschuif en gedoe met die containers, dachten twee winkelmeisjes,..Wat gebeurt er achter die deur,.Probeerden ‘m open te maken,..maar daar stond 22kg NL’se fietsbagage,..dus die deur ging niet zover open,..wel zover dat ze op hoge toon wisten dat voor veiligheid dit niet kon,..Toen ik beloofd had dat ik binnen vijf min. weg zou zijn, bedaarde de boel,..

Dan moet de fietsdag dus nog beginnen 😂.

Fietsen ging redelijk vandaag, best veel hoogtemeters, marveled hellingen iets minder steil, of ik zat in een betere flow oid.,,,

Aan het einde van de tocht nog flinke afdaling, maar een stuk daarvan moet ik morgen weer terug 😡Camping uitgestorven, niemand, ook niet bij de receptie.

Toen ik op bel drukte,..een lang Frans verhaal, maar ik mocht de tent neerzetten en hij kwam vanavond wel,..

Er liep wel een jongedame, hard te werken, te sjouwen van huisje naar huisje,..werkte hier.

Op mijn vraag,..ze sprak redelijk Engels of het winkeltje open was en of er een mogelijkheid was van een ‘cool-drink’,..werd alles opengegooid,..nog wat kunnen kopen voor morgen, wat koud sap,..en ze kon ook nog wel een 0,5 L bier tappen,..Dus toen was mijn dag weer goed.

Het lijkt vannacht flink te gaan regenen, morgen buien,..maar eens kijken morgen 🙏,hoe of wat.

Slechts één foto van de containers in de gang, plus twee tentje op camping

EDIT:

Komt zojuist de campingbeheerder langs, met een weerswaarschuwing,…naast de regen is er ook een serieuze waarschuwing voor hagel, dat kan variëren van normaal tot grote rakkers,..Mmm.

Hij bood me aan dat ik er van de cabins mocht, sleutel zit er in,..Kijk maar.

Het laatste wat ik wil is natuurlijk dat m’n tentje beschadigd raakt,..Dus,..had vroeg gegeten, bedje opgemaakt,..maar alles weer ingepakt en op weg naar de cabin,..50m verder.

Klasse dat hij dit zomaar aanbood,..en om 09:00 uur heeft hij koffie, als ik dan nog niet weg ben

Twee foto’s er bij van de cabin 👍

- Vandaag 40,5 km met 739 hm
- Totaal 920 km met 10553 hm

1. Gert en Ella Saint Germain les belles:
    18 juni 2024
    Mooi Erik op naar de volgende etappe 👍 geniet vooral van al het moois en positieve dat op je weg komt 😜
  2. Wout:
    18 juni 2024
    Erik, dat klinkt allemaal al een stuk op gewekte en dat biedt perspectief voor het vervolg van je tocht. Alleen die ellendige regen kost veel fietsplezier.wat dar betreft hoef je je niet te haasten, hier is het heel de dag niet droog geweest. We wensen je morgen een droge dag en een mooie fietsdag.
    Groet Loek en Wout.
  3. Eric Visser:
    18 juni 2024
    Vanacht en morgenmiddag hier ook nat,..probeer een paar droge fietsuurtjes te pakken

Jouw reactie