Dag 22 - La Chatre - Rustdag

22 juni 2024 - La Châtre, Frankrijk

Gisteravond prima gegeten, met de Belg die dus in Wallonië woont nu, maar eigenlijk Vlaams is, veel in NL geweest, dochter studeerde in Maastricht,..kortom lekker kletsen in het NL’s dus.
Na het eten in de tent voetbal gekeken, ging best op klein telefoontje met leesbril,..!!

Met de ophanden zijnde weersverandering was er meer wind, dus ik had daarvoor en ook vanwege de drassige grond de tent reeds met extra scheerlijnen vastgezet,..Lekker slapen, tot 00:30 uur,..harde wind, bij vlagen wel stormachtig en hup daar ging de tent,..een hoek helemaal los,..daardoor ook het strakke oppervlak los en lekker klapperen,..ik in het donker greep naar hoofdkantoor en probeerde sandalen in de het klapperende buitendien aan te trekken, rits los,..en ja,..een hoekharing er uit,..Weer er in getrapt en een extra noodlijdende die ik had voor het zijgdoek nu ook maar eens gebruikt, vastgezet en er weer in,..Mijn geluk was dat dit dus gebeurde toen het nog droog was,..Een kwartiertje later,..toen begon het dus met die wind hard te regenen,..uren,..Ik sliep maar hoorde het met elke houding verandering nog stress op het doek kletteren, maar de zaak hield en blijkbaar stond ik op een goede plaats, want grondzeil droog.

Vanochtend vroeg wakker en rond 08:00 uur naar La Chatre gelopen, greppeltjes weer beken en het water had zo hard over de weg gelopen dat een jong voorntje op de weg was achtergebleven, een visje op de weg dus,..Zie foto.

La Chatre, had een leuk marktje, een Café Commercial, met goede koffie, pain au raisin van de bakker,…

Teruggelopen, en met de Belg nog even in restaurant koffie gedronken,..Blijkt na een dag ook Eric te heten, met een C,..Grappig!!

Vanovond toch maar weer in restaurant eten, veel buien, ook vanmiddag,..Dus ik ga weer voor kamperen morgen,..met al het geplande mooie weer.

Morgen naar Saint Amand-Montron,..50 km,..en dag daarna 75 km naar Nevers.

Foto’s bijgevoegd, stadje, visje,..

Jouw reactie