Dag 26 - Chaumot naar Vermenton

26 juni 2024 - Bessy-sur-Cure, Frankrijk

Gisteravond,..

Ik stond reeds met tentje op de camping, toen laat in de middag een stel Belgen hun camper redelijk dichtbij zetten, en daar tussen ook hun stoelen en tafel er nog tussen rommelen.

Mijn tent ingang zoals gebruikt aan de andere kant,..geen last, m.n. omdat ik in het restaurant zat,..

Toen ik terugkwam en weer alles ingepakt, zaten zij nog lekker luidruchtig te kletsen, ik ging duidelijk naar bed,..zij praatten door,..22:30 - 23:00 uur, camping verder al stil. Zij zaten op 1,5 m,..Toen zij ook nog vroeg aan hem of hij nog wat wilde drinken, heb ik me uitdrukkelijk en luidruchtig omgedraaid,..Geloof dat dat hielp,..Daarna toch nog lekker geslapen!!

Op tijd eruit en 7:45 uur op de fiets, kwartiertje naar Corbigny, bakker was open, 2 pain au raisins,.. waar ik het de rest van de dag op moest doen, bleek,..kwam niets meer tegen,..

Na een paar hellinkjes,.kwam ik plots bij het kanaal van of naar Nevers, Canal Nivernais,..20 km vlakjes,..Daarna liet de Morvan zijn of haar tanden zien,..geloof met de volgende 35 km, 4 uur bezig geweest,..hitte hielp niet.

Nog aan een dame in een tuin met een waaks ruwharig teckeltje wat water gevraagd, kreeg een 0.5L flesje kraanwater, was op op de volgende hoek van de straat,..

Uiteindelijk gered,…maar uit mijn tenen!!

Een Wereldfietser, ontmoet op een weekendtocht 2-3 jaar terug, schrijft een blog,..geabonneerd daarop,..Las dat hij naar Oloron Saint Marie ging fietsen,..Kwam ik dus bijna vandaan,..Gereageerd op zijn blog en even contact gehad,..
Vanaf de Ardennen had hij verwacht dat het wat makkelijker zou zijn, maar hij, zo bleek, zat er nu al redelijk doorheen, rustdag in Chalon de Champagne,..!!

Hij had zelf reeds bedacht dat in zijn huidige situatie doorfietsen naar het Zuiden geen goed idee was en mijn verhalen sterkten hem in zijn beslissing,..

We proberen nog onderweg een kop koffie oid. te doen op de route. Kijken of dat lukt 🙏

Om schuurplekken te vermijden gebruik ik al jaaaren uierzalf,.klein potje mee en gaat steeds goed. Als eea. wat beurs wordt dan Bepanthen zalf..was echter bijna op, net als de uierzalf,..Dat laatste item vertaald en ik naar de Pharmacie,..grafisch uitleggen aan de jongedame m.n. WAAR en WAAROM ik dat allemaal smeerde en met welk doel,..Bottom-line (niet grappig bedoeld,..) liep ik zonder uierzalf maar met een gezinstube Bepanthen en een special Frans zalfje to reduce friction,..€20 lichter de winkel uit,..Morgen de resultaten 😡👍🙏

Paar foto’s weer bijgevoegd incl. selfie

- Vandaag 64,82 km met 562 hm

- Totaal 1393 km met 14370  hm

1. Peter:
    26 juni 2024
    O jee de Morvan, die hellingen bij Vezelay raad ik je af per fiets. Wel erg mooi uitzicht
  2. Eric Visser:
    26 juni 2024
    Gelukkig ging mijn route daar niet heen,..was met de auto al een uitdaging,..veel haarspeldbochten en zo,..Zonder Vezelay al lastig genoeg!!
  3. Heleen:
    26 juni 2024
    Casper en Thirza zitten in Chablis! Redelijk dicht bij jou zo te zien?
  4. Eric Visser:
    26 juni 2024
    Daar fiets ik morgen doorheen,…!!!
  5. Heleen:
    27 juni 2024
    Nou wat een toeval! Even opletten, wellicht lopen/fietsen elkaar tegen het lijf.

Jouw reactie