Dag 28 - Eaux Puisseaux naar Arcis-die-Aube

28 juni 2024 - Arcis-sur-Aube, Frankrijk

Vanochtend op tijd weg, zat 6:45 op de fiets,..had een ‘afspraak’ in Troyes met Peter, ontmoet op een WereldFietser weekend,..maar ik had mijn tochtje daar naar toe, in eerste instantie wat krap gepland,..Dus toch maar wat eerder weg,..Er was een beklimming van 100m,..maar in de aanloop daarvan zaten ook 6-7 heuveltjes die niet tonen op het ingedikte profiel op de telefoon, maar wel kuitenbijtertjes zijn. Daarna had ik het dan ook wel even moeilijk,..kan niet aan de fles laag-alcoholische cider hebben gelegen, toch,..??Of waren het er twee,..??

Anyway uiteindelijk op tijd op het centrale plein en Peter stond er reeds. Samen koffie gedronken, waren als eerste op terras en de ober zei uitdrukkelijk dat meegebrachte etenswaren niet genuttigd mogen worden 😡😡.

De twee gekochte lekkernijen moesten dus op een stoel blijven liggen, tot we het terras verlieten.

Bijgekletst over onze ervaringen als fietser, solo-fietser en wat er al zo gebeurt onderweg, waar je tegen aanloopt, ontmoetingen etc. Leuk om zijn verhaal van deze trip te horen en de aanpassingen die hij gaat maken,..ik vertellen over mijn gedane aanpassingen.

Na 5 kwartier, weer op weg,..ik op weg naar een bankje, om mijn Chaude de pomme oid. te verorberen, met nog een koffie, Peter waarschijnlijk naar de camping die ik verliet vanochtend.

Elkaar ook nog flink gemotiveerd om de geplande Langs Oude Wegen (deel-)route in ieder geval af te maken 👍🍺🙏

En dom,..vergeten een foto te maken van ons tweeën, terugfietsen hiervoor werd afgestemd,..

Het plaatsje waar ik naar de camping zou gaan had ook weer een mooie naam, Arcis-sur-Aube,..

Toen ik de laatste 100m aflegde, bleek ook nu weer, hier ben ik, zijn we al geweest,..Was toen voor een dag, misschien twee,..Stadje niet veel bijzonders, campingbaas, NL-er, laten we zeggen heel ‘speciaal’,..Toentertijd, mocht er niets van kleding of handdoek op het afscheidingshegje liggen bijv.,..Nu was het,..zet je tent maar neer, pas om 16:00 uur betalen,..Had ik mijn tent opgezet, kwam hij langs,..of ik electriciteit ’nam’, want anders moest ik ergens anders staan,..Eh ja,..zei ik dus maar. Bij het afrekenen was hij het echter weer vergeten en ik allang weer opgeladen. Beetje rare snuiter!!

Paar foto’s erbij gedaan

- Vandaag  66,84 km met 414 hm

- Totaal 1447 km met  15244 hm

1. Jetske:
    28 juni 2024
    Oo shit, Arcis sur Aube, daar zouden we nooit meer heen! ;-)
    Zat wel een goed restaurant…
  2. Jan Blum:
    28 juni 2024
    wat een eindeloos landschap.
  3. Eric Visser:
    28 juni 2024
    Met ook eindeloze wegen, heuvels,..maar ook genieten,..dwz. dalende,..dat dan weer wel!!
  4. Peter:
    28 juni 2024
    Was een leuke ontmoeting Eric. Ik ben uiteindelijk niet naar Eaux etc gegaan, ik wilde de volgende. Maar die bleek dicht (story of my life deze fietstocht), dus toen nog maar eens ruim 20km verder.
  5. Eric Visser:
    28 juni 2024
    Dat is idd. ongelukkig,..Je raakt wel steeds beter getraind zo natuurlijk.
    Succes morgen!!

Jouw reactie