Dag 27 - Vermenton naar Eaux-Puisseaux

27 juni 2024 - Eaux-Puiseaux, Frankrijk

Na een goede nacht, rond 07:30 op de fiets, eerst een bakkertje, gelukt!!

Toen stukje klimmen met een heel klein, steil stukje door een dorpje, moest laatste stuk lopen, om 8:30 maar direct bij het uitrusten de eerste koffie gedaan met een Pain-au-Raisin,..mooi uitzicht en heeel stil.

De rest van de route was mooi,..rolling-hills en goed te fietsen. In Chablis even goed om me heen gekeken voor Casper en Thirza, café waar ik zat nog even doorgegeven, aan Heleen, maar het was denk ik te vroeg,..verder ook niets afgesproken, maar het had gekund, ook semi-toevallig!!

Doorgefietst, werd warm,..Op een geven moment, ik had nog wel water, maar de behoefte aan een koele slok, maakte dat ik iemand in een tuin aansprak,..Water,,?? geen probleem,..hij vulde mijn Camelbak in mijn rugzak met een 2L gekoelde fles, uit de koelkast,..Top!!

Bij het weggaan brabbelde ik nog wat over mijn route en het einddoel NL,..Hij begon toen over ‘glace’,..Met een vraagteken,..

Een bolletje ijs is natuurlijk het summum op een hete dag,..Hij kwam echter terug met een volledig bevroren 1,5L fles water,.Ook goed,..vastgesnoerd op de Ortliebtas, en fietsen maar weer.

Door het extra gewicht zweette ik weer meer, maar ik had ook weer koud water in overvloed,...kortom, hiervoor hebben profrenners knechten, of letterlijk waterdragers,..Zonder die ballast gaat het nl. een stuk makkelijker.

Na nog wat boodschapjes, met nog 2,5 km te gaan was ik bijna bij mijn doel, camping in Eaux-Puisseaux,..Ik vond dat een mooie naam. Toevallig even WhatsApp contact met Jetske,..daar zijn we al twee keer geweest zegt ze me,..Ik kijk nog eens goed om me heen en idd., langzamerhand herken ik van alles,..dus op gevoel naar de mooie camping gegaan, tentje opgezet,..En bij het inchecken vroeg de man, al eerder hier geweest en vol vertrouwen zeg ik,..Ja zeker 👍. Kreeg zelfs een nieuwe stempelkaart, met onze vorige 4 nachten er op ingevuld.

- Flesje cider gekocht, voor ‘jubileum’ bezoek op deze camping

Afgesproken in Troyes, morgenochtend, met collega-WereldFietser, Peter,..Leuk om elkaar even te zien, in het Franse,.!!

- Paar foto’s geplaatst

- Vandaag 70,62  km met 460  hm