Dag 29 - Aucis-sur-Aube naar Courtisols

29 juni 2024 - L'Épine, Frankrijk

Goede nacht, een eerste keer kuitkramp maar met m’n broekriem naast me, voor dit soort noodgevallen, de kuit weer recht kunnen trekken👍.

Ik ging pas 08:30 uur op de fiets, dus voor mijn gevoel toch wat uitgeslapen.

Gisteravond laat kreeg ik nog bevestiging van mijn geboekte B&B; had deze geboekt met het oog op de hevige regenval, avond en nacht, plus ochtend.

Ik had mijn route wat ingekort, ipv. door Chalons de Champagne, onderdoor een stukje afgesneden.

Het profiel zag er best redelijk uit, maar weer bleek dat de resolutie daarvan op mijn telefoon toch maakt dat de meer vaak kleinere hellinkjes en veel,..niet zichtbaar zijn,..Maar uiteraard moest ik wel overheen,..Het was een dag met heel veel vlakten, rolling-Hills en ook tientallen windmolens,..die ook draaiden door mijn harde tegenwind. De eerste 2 uur was het bewolkt, benauwd en daarna heet. Op dit soort vlaktes is weinig, geen schaduw,..meer zo van blij met een elektriciteitshuisje met 30 cm schaduw,..

De wegen waren lang, rechtdoor tot de horizon, geen verkeer,..Geprobeerd vast te leggen op foto’s.

Het was mooi door de uitgestrektheid, afwisseling van geel koren en groene kool oid.,..en heel veel windmolens.

Dit dorp is blijkbaar het langste van Fr., en blijkbaar had ik mijn eindpunt aan de lange kant neergezet, voordat ik adres van B&B had en scheelde dat 5-6 km, nog nooit zo blij geweest met plaatsnaambordje,..!!

Kamer is in een groot huis, hele lange tuin achterzijde, omrijden een heel blok, rode hek,..werd opgewacht door dame, met koel water,..

Gedouched, boodschapjes en geprobeerd nog een pizza te gaan eten, tent dicht, nog slechts een takeaway pizza tent, daar nog een junior pizza besteld, met een Orangina,  pizza voor de helft opgegeten,..was niet veel 😡.

Nog net voor de regen binnen. Morgen ook nog een beste route, maar waarschijnlijk koeler.

Foto’s van de uitgestrektheid toegevoegd.

- Vandaag 66.7 km met 499 hm

- Totaal 1514,5 km met 15743 hm

P.S: net een appje van Belgische Eric van dagen terug,..moest schuilen onder afdakje voor plots opkomend onweer, stonden al veel mensen,..in Beaune,..is daar bestolen van identiteitskaart, bankpas(jes) en €20,..Moet daar nu blijven voor aangifte etc. 😡😡

P.S.-2: Wat ben ik blij dat ik niet in mijn tentje lig,..afgezien van het feit dat HIER geen camping is,..Het onweert, het regent lekker pijpenstelen,..en buienradar laat zien dat dat nog even doorgaat!! 👍🙏

Jouw reactie