Dag 21 - Crozant naar La Chatre

21 juni 2024 - La Châtre, Frankrijk

Afgelopen nacht veel regen, hoorde dat op het dakraam boven mij,..Maar verder prima geslapen,..Om 600-700 en 800 uur regende het nog steeds, dus toch er maar uit, inpakken beetje, ontbijten, verder inpakken en ja, om 09:00 uur was het droog.

De tocht van 52 km had nog steeds veel hoogtemeters, maar was goed te doen,..Ook slechts een paar spatjes regen, en dus droog aangekomen op camping.
Onderweg veel borden van Route Barree,  of Route overstroomd en in dat opzicht was het echtopzienbarend, greppels langs de weg waren beken of rivieren echt kolkend,..Hele bossen stonden onder, om het over sommige landerijen maar niet te hebben,..De beken op het laagste punt tussen twee bergkammen waren ook hoog en snelstromend.

Sommige dorpen met een laag punt, waren daar echt overstroomd,..en kon ik met de fiets er net door,..benen opgetrokken met voldoende snelheid.

De campingplasts die ik kreeg was de meest droge en lekker hoog gelegen,..Na tentje opgezet te hebben, de wascyclus,..al dat doorzweette spul, hetgeen nooit meer echt droog werd, in de wasmachine en daarna in de droger.

Toen ik al dat spul eens zat uit te zoeken, opvouwen onder mijn luifeltje,..paar windvlagen, fiets viel om en het begon weer serieus te regenen, drie korte, heftige buien van 5 min,..en daarna weer zo’n, en direct heet!!

Morgen een rustdag, ook al vanwege de voorspelde regen, daarna in twee dagen naar Nevers.

Op de dinsdag dan inmiddels probeer ik een stukje te treinen, Never naar Dijon, Dijon naar Nancy en dan als het lukt die dag naar Luxemburg-stad,..vandaar fiets ik weer verder.

Hopelijk is het weer dan normaler voor de tijd van het jaar en ben ik met een dag of 4 in Maastricht.

Dat is de planning.

Er was na de bui ook nog een Belg gearriveerd op een fiets, wel elektrisch, hem een biertje gebracht en even zitten kletsen.

Paar foto’s bijgevoegd, van de ruïnes bij Crozant, een dagbouw project en van de camping en ‘t menu.

Na het restaurant en eten, vanavond in tentje naar NL - Fr. kijken, voetbal 👍👍

- Vandaag 52 km met 678 hm