Dag 13: Eguisheim naar Bendorf

13 juni 2023 - Bendorf, Frankrijk

Gisteravond nog even leuk zitten kletsen met mensen waar ik de electronica mocht opladen,..Toch 80ers, maar hadden tot voor kort in bijna alle Europese landen, lang bergwandelingen gemaakt,..met recht krasse knarren.

Vanochtend voor 7:30 uur op de fiets,..mooi door de oneindige Elzas wijnstokken,..golvend landschap, kleine plaatsjes,..maar uiteindelijk meer zuidelijk wordt het meer landbouw, veeteelt etc.

De geplande route zou geleidelijk stijgen, en dat klopte, maar het venijn zat in de laatse km, richting de camping,..niet te doen, dus 200m gelopen en toen ik birdje ‘receptie’ zag,..weer opgestapt.

Aardige campeigenaar, die vertelde dat er 5 min ervoor ook een fietser was aangekomen,..mmmm,..apart,..niemand gezien onderweg,..bleek dus ook een NL,..Santos-fiets, uit Delft, nou ja, Den Hoorn,..maar hij kwam uit Basel fietsen,..en hij begon aan de Frontlijnroute,..vandaar dat ik hem dus ook niet had gezien,..

Aardige kerel,….

Verder,..al enige dagen zag ik dat mijn Gates riem, maar voor 2/3 op het voortandwiel lag,..het draaide nog wel soepel, althans zo leek het,..maar het was gewoon niet in de haak. Vandaag besloten daar wat aan te doen,.

Twee mogelijkheden,..of de as van mijn Excentrische BottomBracket is wat verschoven, waardoor riem er niet meer lekker oploopt, of de riem staat te slap, waardoor er ook ruimte ontstaat,.en moet strakker,..

Uiteindelijk bleek dat beiden aspecten aanpassing behoefden en dus ook gedaan,..was wat gedoe met de tooltjes, maar uiteindelijk kon ik van Ron uit Delft een simpele, stand-alone inbus lenen, waar het geheel mee kon worden gefixed,..Morgen en komende weken dus weer lekker fietsen, zonder te moeten kijken of de riem er nog wel lekker opligt.

Twee technische fotos geplaatst

- Vandaag 95 km, met 773 hm

- Totaal 1064 km, met 7655 hm (13d)

Morgen zo’n 45 km naar Basel, denk dan nog eens 40, voor een camping

To be cont’d in CH

1. Suze Beerten:
    13 juni 2023
    Hoi Erik, mooie tocht dus. 15 km van Basel is er een camping. Aan de Rijn. Ooit gestaan. En best een leuke ook, op Zwitsers grondgebied
  2. Heleen Berendsen:
    Goed gefixed fietsenmaker!
  3. Eric Visser:
    14 juni 2023
    Had dit wel eens eerder gedaan, maar voor de zekerheid nog even een YouTube filmpje bekeken,..Oh ja,..en idd. fietst weer als een zonnetje!!
  4. Heleen Berendsen:
    14 juni 2023
    Pen door het tandwiel gestoken en verdraaid…
  5. Eric Visser:
    Precies!!