Dag 21: Murnau an Staffelsee naar Landsberg am Lech

21 juni 2023 - Landsberg am Lech, Duitsland

Vanochtend om 7:15 op de fiets,..Het was niet zo ver 64 km, gepland, maar omdat ik van de standaard Reitsma route moest afwijken teneinde op redelijke afstand een camping te vinden,..moest ik een stuk route zelf plannen,..Dat is heel simpel en je wilt daar geen uren aan besteden, maar uiteindelijk, te vaak toch op grote, doorgaande wegen, met toch (te) veel hoogteverschillen,..dus dat blijft vervelend,..

Anyway,..ook toch wel weer een mooie route,..met veel kleine agrarische plaatsjes,…op de kaart denk je-, nee hoop je dan, er is een kerk, dus ook een kroeg of winkeltje, een backerei,..maar het blijft steeds bij dat kerkje,..In mezelf ‘kankerende’ op dit verschijnsel, bij het vierde plaatsje en een hongerig gestel, is er plots een prima backerei,..met uitstekende cappucino, dus me te goed gedaan daar en daarna weer met volle moed verder.

De gigantische bakker kwam toevallig naar buiten, keek naar de fiets, en vroeg, nee, stelde Hollander,..? Ja,..Ja, want de route naar Rome,..(van Reitsma dus,..) komt hierlangs,..Hij wist slechts van Rome,..Maar had inmiddels al veel hongerige, dortstige Hollanders kunnen voorzien, van koffie en lekkernijen en koude drinks,.. Hij mag Reitsma dankbaar zijn, lijkt me.

Er zaten vandaag dus toch nog wat vervelende klimmetjes in,..volop in de zon, landerijen, geen bos, geen schaduw,..dus zweten.

In een klein plaatsje, nog een km of 10 te gaan, plaatsje desolaat, staat er een volgepakte ‘wereldfietser’ op het dorpsplein op zijn telefoon te kijken,..Ik vraag,..Problems? Blijkt een Aziatische kerel,..,..1 minuut later, weet ik dat hij uit Korea kwam, Zuid, zei hij er nog bij voor de volledigheid,..en dat hij was begonnen in Parijs, toen Nantes,..Annecy,..en toen een trekking rond of naar de Mont-Blanc,..en nu dus in Duitsland,..Engels is problematisch bij hem, en zijn uitspraak van alles helpt daar niet bij,..Maar goed, mijn Koreaans is nul,..dus we communiceren toch een beetje,..

We fietsen allebei door,..maar later kwam hij uiteindelijk ook naast mij staan op de camping,..denk omgefietst voor boodschappen of zo. Ik vroeg of hij een biertje mee ging drinken,..de gebruikelijke Europese gastvrijheid willen laten zien, maar met veel bedankjes,..ging hij niet in op mijn voorstel.

Ik ga zo toch maar aan een schnitzel-variant,..op advies van Jetske ook onderweg paprika’s gekocht, als snack,..goed voor Vitamine C,..en misschien in geval van bil-problemen, ook om op te zitten, zie illustratieve foto,..

- Vandaag (maar) 62 km, met toch nog 508 hm

- In totaal nu 1656 km, met 11038 hm (in 20 fietsdagen)

- Paar fotos geplaatst