DAG 10- NOORWEGEN : Ringebu - Sjoa

22 juli 2022 - Sjoa, Noorwegen

Vanochtend uitgeslapen, huis netjes achtergelaten,..en op de fiets, heerlijk de berg afgesjeesd, die ik gisteren duwende opging,…

In Ringebu, had ik een paar taakjes,..licht ontbijtje scoren,..als ik het fietscafe zou vinden 👍,..nog even kijken voor Magnesium citraat pillen,..en ik wilde siliconenspray voor mijn Gates Rohloff-riem.

In de apotheek hadden ze de juiste pillen,..👍,…In eerste sportzaak,..hadden ze geen spray,..maar hij ging bellen voor me,..namen niet op.

Dus fietscafé,..om de hoek,..leuk zaakje, goede koffie,..ook fietsspul,..ik vraag om de spray,..ze had wel iets,..maar dat was om iets te laten glimmen,..niet goed. Ze ging haar baas bellen,..Ik met koffie en heerlijk gebakje op terras,..komt de sportzaak jongen aanlopen,..Aan de overkant had men de spray,..Koffie op, praatje en naar de overkant,..winkel open,..niemand binnen,..industrie-terrein,..Hallo,…HALLO,..dame stond op parkeerterrein,..Enfin,..uiteindelijk riem ingespoten,..was droog,..piepte wat,..nu weer soepel, draait als een zonnetje.

Toen begon de fietsdag,..10:15 uur, denk ik,..Voor het plaatsje uit, had men bedacht voor fietsers een leuke oefening voor de beenspieren,..paar haarspeldbochten op een fietspad van 2m breed,..links, rechts etc.,..fors stijgende. Net niet gehaald,..Daarna ging het redelijk vlak,..over mooie wegen,..paar hellinkjes,..Ik had gepland na 40 km een camping te nemen,..maar had geen confirmatie gekregen,..en weer was zo heerlijk,..beentjes gingen goed, riem,..dus ik fietste door naar de volgende camping,..Uiteindelijk 53 km,..met ik schat 400 hm.

Camping is naast een prachtig wildstromende rivier,..raften voor gevorderden,…wat een lawaai,..ik sta aan de oever,..lekker slapen zo.

Raak aan de praat met Nederlanders,..lang verhaal kort,..ik mocht even met de hele familie mee, naar een supermarkt met de auto,..zo aardig,..Camping lag laag en 7km terug fietsen voor boodschappen,,.nee,..had al mijn laatste noodrantsoen ingepland. Ik had echter mijn fiets appje niet uitgezet,..dus plotseling had ik 73 km, en een verbluffend hoog gemiddelde,..Zo even corrigeren…

Toen ik had gegeten,..kwam er nog een Nederlander in een camper naast me staan,..ik zeg,..mooie bus,..opgehypte, bijna nieuwe VW T5,..

Anderhalf uur verder, wist ik de prijzen in NL, UK en Duitsland van alle accessoires, alsmede wat hij niet gekocht had en waarom,..plus wat hij nog ging kopen,..en natuurlijk ook een 4WD en grotere, bredere banden,..een personal hotspot,..Zo’n man,..

Mijn koffie was allang koud,..Maar ach,..Geen contact is ook saai,..

Morgen eens kijken hoe het gaat,..er zit weer een stukje grote weg in,..6km,..oppassen dus.

Ik heb weer fotos bijgevoegd,..

1. Heleen Berendsen:
    23 juli 2022