DAG 11 - NOORWEGEN : Sjoa (camping) - Dovre (camping)

23 juli 2022 - Dovre, Noorwegen

Vanochtend, waarschijnlijk door het ruisende water, uitgeslapen,..Ging pas rond 9:20 uur op de fiets,..vergat voor de eerste kms en eerste 100 hms de app aan te zetten,..Jammer dan.

Daarna was het een redelijk relaxte dag,..moest 3 keer afstappen stukje duwen,..rest veel vlak en dalend,..prima dus. Fietsen in het dal,..aan beide zijden flinke bergketens,..zonnetje,..Heerlijk.

Toen ik ergens op de vangrail zat,..uitpuffen,..zag ik onderaan de helling een fietser aankomen,..bepakt en bezakt,..Ortlieb tassen,..Ja, hoor Nederlander,..Tim, uit Schiebroek, Rotterdam,.32 jaar,..Even gekletst,..en apart, samen door gefietst,..naar winkel en zelfde camping,..

Hij gaat morgen weer door,..Ik neem een rustdag en meende dat te comineren met een geadverteerde muskusossen-safari. Ik vroeg wat details aan de balie,…We verzamelen op 30 auto-minuten,..ik geef u de coordinaten,..Laat maar 😡.Ik doe wel een wandeling, was etc.,..

Met het restaurant hier, dacht ik de pasta monotonie te doorbreken,..Er was een elk-carbonade,..Na het muskusos-debacle, dacht ik,..ik.eet een stuk eland op,..Je moet je agressie toch kwijt, niet waar.

De Noorse camping-kok had het concept carbonade, echter niet begrepen uit zijn beginnerskookboek, want ik kreeg uiteindelijk twee hamburgers van waarschijnlijk ? elk/elandvlees, met twee glazige aardappelen en wat bessensaus,..

Tja,..met een alcoholvrij biertje, toch omgerekend 29€,..

Morgen rustdag, dat gaat veranderen,..ik kan beter morgen, doorfietsen namelijk,..Ma is regendag,..dus hoop dat ik dan in de herberg mag blijven,..Morgenochtend hoop ik meer te weten.

Fotos bijgevoegd