DAG 15 - NOORWEGEN : Rustdag (weer) in Meslo

27 juli 2022 - Rennebu, Noorwegen

Inderdaad een rustdag,..na een gezamelijk ontbijt vertrokken de lopers, met hun rugzak in een lichte motregen naar hun volgende herberg,..

Ik mocht de was doen in de wasmachine van de boerin,..nu nog aan het drogen op mijn kamer,..was motregen vandaag,..buiten geen optie.

Vanochtend heb ik het gisteren hydraulisch gekloofde hout opgestapeld,…zo’n 1,5 uur,…

Na lunch kwam er al een vroege eerste pelgrim, een Nederlander,..Ben uit Dongen,..had ook al Compostela gelopen vanuit meerdere plaatsen in Portugal, Spanje en Frankrijk,..Dit was vele malen zwaarder, fysiek,..dat was duidelijk en vele malen minder massaal.,.

Naderhand kwamen er nog twee Duitsers,..In de middag heb ik samen met de boerin nog eens 1,5 uur gewerkt, zij aan de kloofmachine,..gekoppeld, hydraulisch aan een gigantische trekker,..ik door met stapelen,..

Daarna kwamen er twee Nederlanders, op de fiets,..die ik eergisteren ook reeds had ontmoet,..Weer gezellig mee zitten kletsen,..zij kamperen nu,..Koud,..waren blij om even binnen te kunnen zitten.

Morgen voor mij slechts een klein stukje fietsen,..20 km,..naar een volgende herberg,..Nu toch een beetje de tijd volmaken,..Gelukkig is het de komende drie dagen prima weer,..Daarna kijken we wel,..Ook hier is het weer veranderlijk,..

Gisteravond nog een tijd zitten kletsen, met twee Noorse dames,..beiden collega IC-verpleegkundigen,..met 20 en 25 jaar ervaring,..met dezelfde problematiek als in NL,..niet genoeg betaald,..veel beloften in Corona-crisistijd,..en veel duur betaalde ZZP’ers om de roosters rond te krijgen,..Ook in een echt rijk land als Noorwegen, dus niet opgelost.

Paar fotos bijgevoegd

1. Heleen Berendsen:
    27 juli 2022
    Moest je nog werken voor de kost, Eric!
  2. Eric Visser:
    28 juli 2022
    Ha Cees,..Het was in ieder geval goed even andere spieren te gebruiken,..Best lekker!!