DAG 21 - NOORWEGEN : Oysand - Leinstrand

2 augustus 2022 - Øysand, Noorwegen

Vanochtend wakker met een klein zonnetje,…heerlijk,..ontbijtje in het café,..

Ik heb eigenlijk een heel erg Zen-ochtendje gedaan..ik kon gewoon niet vroeg weg,..wilde niet voor 13:30 uur bij de herberg aankomen,..die ik dus van de camping echt bijna kon zien,..uiteindelijk bleek het 40 min. (om-)fietsen,..met best vieze heuveltjes nog,.

Dus toen ik wegging, na 2 km koffie,..en na 5km weer,..heerlijk in de zon.

Maar wat een herberg,..uitkijkende op het water, de heuvels aan de overkant, de camping in de verte,…
Tent staat een beetje scheef,..maar slapen gaat lukken.

De eigenaar is ook degene die dus pelgrims ophaalt aan de overkant van het water,..in een roeibootje,..en dan terugroeit met hen,..max 3 met rugzakken,..vandaag heeft hij driemaal pelgrims opgehaald,..zijn met 9 totaal,..8 lopers en een fietser uit NL,..ik dus.

Terwijl ik bij de tent zit,..wacht tot de was droogt in een verdwijnende 😡 zonnetje,..wordt ik plots aangevallen door een Husqvarna-maaier,..het grote model,..die steeds maar mijn tent inwilde en toen dat niet lukte zelfs schuin mijn scheerlijn inklom,..heel grappig,..maar ik wilde geen schade,..had ook al een op de grondliggende handoek gered nl.

Toen ik dus dit ‘beest’ op zijn rug wilde leggen,..zonder dat mijn vingers eraf gemaaid werden,..zag ik een rode stopknop,..dat werkte,..

Nu over zijn zonden aan het nadenken,..het apparaat dus.

Je maakt wat mee,..😁

Gisteravond nog paar fotos van ondergaande zon gemaakt,..en van de herberglocatie vandaag incl. de gedekte tafel,..

Wat een luxe,..na de pannetjes spaghetti, met mijn Spork,..

UPDATE:

Met z’n tienen aan tafel,..bediend door een dame in lokale kledingsdracht,..een ouderwetse aardappel, meatball soep,..eerst gekookte aardappelen opscheppen dan de gehaktbalsoep er overheen,.en dat twee keer,..met daarna een lokaal fruit toetje,..en koffie toe,..

Heerlijk en leuk,..

Ook een Nederlandse dame,.uit Apeldoorn,...die ook weer Ben, uit vorige verhalen en de twee Duitsers, Wolfgang en Ferdinand had meegemaakt,..kortom best veel dezelfde mensen, zo op reis, samen en apart,..Leuke ervaring.

Foto’s bijgevoegd weer

1. Jetske:
    2 augustus 2022
    Geweldig, het lijkt wel vakantie!
  2. Eric Visser:
    2 augustus 2022