DAG 22 - NOORWEGEN - Leinstrand - Trondheim

3 augustus 2022 - Leinstrand, Noorwegen

Een echte Noorse dag,..Uitleg,..

Vanochend ontbijt met de aanwezigen, daarna meesten op weg,..Ik ook,..de laatste etappe,..slechts de tent bleef staan,..wilde niet met een ‘ongeladen’ fiets het mezelf makkelijk maken.

In het begin, direct drie heuvels achtereenvolgend, waar ik met 14-18% stijging, toch echt weer aan het ‘fiets-duwen’ moest,..en nog een paar keer daarna,..Wat het niet makkelijk maakte was dat het regende,..zware motregen,..maar wel de hele tijd,..Echt Noors dus, zo stel ik me dat voor, tenminste,..

Uiteindelijk in de buurt van Trondheim,..kon je van veraf, reeds op de stad neerkijken,..geen mooie foto van gemaakt, regen en zo.

Maar ik kwam dus heel hoog boven de stad aan,..en uiteindelijk via steile afdalingen,..uiteindelijk in de stad en dus ook bij de kathedraal.Dit was blijkbaar de laatste dag van het Olavsfestival,..touringcars,..klassen met schoolkinderen in alle leeftijden, plus heel veel leraren, vrijwilligers in gele hesjes,..en de regen,..paar fotos gemaakt,.. voor de kathedraal,..toen naar het pelgrimscenter,..waar ik na een paar vragen te hebben beantwoord,..voor de statistiek,..ik mijn diploma kreeg,..plus een gouden sticker in mijn paspoort,..het pilgrimspaspoort, dus,..Ik was nr. 930, dit jaar,..en zij schatte 1 van de vijftig fietsers, so-far dit jaar.

Kop koffie in het cafe,..komt er een dame aanlopen die gisteren ook aan tafel zat,..was om 04:00 gaan lopen,..toen het licht werd,..pffff.

Ik had dus de officiele route gefietst,..maar morgen zou ik liever een makkelijkere route fietsen,..dus die zou ik op de terugweg even fietsen,..zodat ik weet hoe of wat voor morgen.

Na een km of 5-6,..werd het erg stil op de weg,..wel wat borden gepasseerd, maar vaak kunnen fietsers wel langs de diverse werkzaamheden,..Hier niet dus,..weg was weg,..er werd een nieuw viaduct gemaakt,..en er was nu nog slechts lucht tussen beide zijden,..Dus terug,..andere weg, zoeken dus,…Fijn in de regen,..

Telefoon was inmiddels redelijk leeg,..batterij aansluiten,..water in de aansluiting,..boodschap,..😡😡,..nog slechts een paar procent,..En met mijn natte vingers,..en een nat scherm,..kon ik toch al niet zoveel,..

Aha,..een winkel,..Een Fantaatje,..achter de kassa gaan zitten op de grond,..dat mocht,..ook in mijn natte kloffie,..en ik,..met een inmiddels ook natte zakdoek, mijn scherm wat droogpoetsen,..de route vast wat visualiseren,..nog 2%,…Door fietsen,..nu regende het hard,..Scherm na 3 min. uit,..Was toch in de war,..waar moet ik heen,..ik dacht links,..flinke klim,..lopen,.EN,..liep dus dood,..O ja,..ik kwam van rechts,..weer klimmen,..ging wel,..in de 1,…

Uiteindelijk bekend terrein,..de eerste beklimmingtjes,..mocht ik nu heel fijn,..vol in de remmen afdalen,..Nog een (1) km,..en ik was 1430 uur weer bij de herberg,..Terwijl ik in de regen mijn natte kloffie uittrok,..ging douchen,..met nog meer nat spul terug,..toen brak de zon door,..En nog flink bruin geworden,..mijn hoofd althans,..viel een paar keer bijna in slaap in mijn stoeltje.

Inmiddels weer nieuwe pelgrims,..het jonge au-pair meisje weer,...met nu vriendinnen. Verder ook paar Duitsers en een Luxemburgse dame,..

Weer aardappelsoep met schapengehaktballetjes,..en dat twee keer opscheppen,..met weer een lekker toetje.

Niet veel gebeurd zoals jullie lezen,,..maar voor mij toch weer veel herinneringen,..

Voor morgen een nieuwe route gemaakt,..geloof wel te doen,..🙏🙏 en om de wegwerkzaamheden heen,..geloof ik.

Paar fotos bijgevoegd,..ook van binnen de kathedraal,..Imposant!!

1. Peter:
    4 augustus 2022
    Gefeliciteerd met je oorkonde. Knappe prestatie. Nu zo langzamerhand weer terug?
  2. Eric Visser:
    4 augustus 2022