DAG 23 - NOORWEGEN : Leinstrand - Trondheim

4 augustus 2022 - Trondheim, Noorwegen

Gisteravond, toen ik de gemeenschappelijke ruimte verliet,..begon het te regenen,..toen ik bij de tent aankwam,..kon ik nog net naar binnen schieten, voor ik al kletsnat was geregend,..En toen begon het,..nog nooit zoveel, zo hard voelen regen, horen regen,..wolkbreuk, plenzen,…ratelen op mijn strak opgezette tentje,..onweer op de achtergrond,…zeker 1,5 uur verging horen en zien me,..Ik heb een geluidsfragment van de ‘in de tent ervaring’ gemaakt als bijna tastbare herinnering.

De tent gaf geen krimp, gelukkig,..later in de nacht nog zo’n bui,…redelijk door heen geslapen.

Vanochtend,..zon,..dus tent bijna opgedroogd toen ik weg wilde,..maar het werd snel ook weer donker,..dus half opgedroogd toch maar ingepakt.

Vandaag de zelf gekozen route,..en gelukkig ging dat prima,..wat meer geleidelijke hoogtemeters,..en vlak voor het in aanbouw zijnde viaduct, werd ik omgeleid,..
Het hostel is prima,..4p op een kamer,..2 studenten, die hier een jaar gaan studeren,..uit Aachen,..en een pelgrim jonge dame,..ligt boven mij,..stapelbed,..Niet gesproken.

Na het hoog-gelegen hotel, bagage er af,..was te vroeg om in te checken,..nog even naar de kathedraal gefietst,..paar toeristen-fotos gemaakt,..koffie en kaneelbroodjes genuttigd,..en toen het weer begon te regenen teruggefietst naar hotel,..Trondheim heeft wel mooie stukjes,..maar verder geen echt mooie stad.

- Morgen 10:18 de trein naar Oslo,..hostel,..

- dan 2d fietsen,…camping en weer hostel,..

- dan trein naar Kristiansand,..2nachtjes, 1 volle dag op camping en

- dan 10e boot terug naar NL

1. Frits:
    5 augustus 2022
    Noorwegen: niets voor mij. Brrrrr.
  2. Eric Visser:
    5 augustus 2022
    In het zuiden van Noorwegen is het de komende dagen geweldig weer,..22-24 graden,..En daar ga ik nu heen,..Heerlijk!!