DAG 25 - NOORWEGEN : Oslo - Drammen (camping)

6 augustus 2022 - Drammen, Noorwegen

Vanochtend vroeg,..de twee studenten waren vroeg weg,..wel stil, maar ik werd toch wakker,..samen met het vroege daglicht,..er toch ook maar uit gegaan.

Resultaat was dat ik om 7:20 uur, door het stille, zonnige Oslo fietste,..aparte ervaring. Uiteindelijk begon ik ook stukken, kenmerken, winkels, uithangborden te herkennen van mijn eerdere route, op 15 juli.

Nu had ik een flinke berg om tegen op te fietsen,..met een beetje fietsduwen,..klein stuk,..maar ook een heerlijke, lange afdaling.

Paar keer gestopt, voor koffie, broodje etc., je kan tenslotte ook niet om 10:15 uur aankomen op een camping,..Nu dus rond 12:00 uur,..mooi gerekt, vond ik. Campingbeheerder herkende me nog,..kon me niet vinden in zijn systeem,..maar moest lachen toen ik vroeg, of de munt-automaat bij de mannendouche was gerepareerd,..Nee,..douchen voor de mannen, was nog steeds gratis,..waar je al niet blij om kan zijn.

Nog met Nederlanders gekletst,..huur-camper,..best groot,..7.20m,..met verhalen van achteruit rijden op smalle bergwegjes, vanwege tegenliggers,..met flinke dieptes, rechts of links,..en geen vangrail,…Hij kreeg het weer benauwd,..

Vroeg gegeten,..nog even in de zon, toen,..en pas nu 19:25 uur,..weer nog even de zon,..Best koud windje,..dus waarschijnlijk dus vroeg naar bed,..

Morgen een bewolkte dag,.met zoals ik al schreef,..35 km slechts,..wel een flinke beklimming,..en dan een hotel,..waar ik mijn eerste dag was,..in Kongsberg,..

Paar foto's toegevoegd,..2 van gisteren