2019-08-04 Hanze Route - De Zesde Dag

4 augustus 2019 - Häcklingen, Duitsland

De Zesde Dag

IMG_5960IMG_5957A624255F-5590-45BF-A78E-6D2B59388893IMG_5953

Nog even terug naar gisteren,..
Na mijn verslag te hebben gemaakt en te hebben gegeten, kwam de man van Saxion, bij me aan tafel zitten,..Lang verhaal 20+ jaar bij Ohilips, na Econometrie te hebben gestudeerd, met veel Condultsncy en veel gereis, uiteindelijk gekozen om Philips te verlaten, en meer tijd te hebben voor gezin etc.
Is nu reeds 23 jaar enthusiast leraar bij Saxion en geniet van zijn eerste verre fietsreis door Scandinavie, uiteindelijk dis toch maat de tweede halve lier bier besteld.
Vanochtend rond 08:00 uur op de fiets, zaten wat vieze hellinkjes bij,..op de steenslag naar boven gaat wel, maar naar beneden is oppassen, soms wordt het mul, steenslag of zand en voordst je het weet gaat het stuur dan zijn eigen kant op,..paar ‘near misses’, hard remmen is ook niet goed, kalm dalen is wat werkt,...
M’n eerste koffiestop was veelbelovend, op de route. Met opschriften als Coffeyogo en herliches geback oid. bestelde ik.
Zijn antwoord was Am sontag is da kein caffee (to go, dacht ik daar maar bij’
In mijn beste Duits response kon ik er nog Unglaublich uit krijgen en verliet het pand(je).
Een mede-klant met meer klantvriendelijkheid, vertelde van de andere bakkerij,...waar ik dus maar dubbel geback heb besteld uit frustratie - zie foto.
Na 99 km, op de camping, zo’n 5 km onder Luneburg.
Prima, en eindelijk weer een lekkere Schnitzel JagerArt opgegeten, met twee Weiszen bier,..
- Vandaag 99 km - Totaal 566
- Morgen gepland 88 km - Op weg naar Ratzeburg, 10-15 km onder Lubeck, misschien daar een rustdag,..