2019-08-05 Hanze Route - De Zevende Dag

5 augustus 2019 - Ratzeburg, Duitsland

De Zevende Dag

IMG_5964A4CDFDBD-CCE9-423B-ACC3-094DFD3BF4BAIMG_5966IMG_5967IMG_5972IMG_5971

Hallo, om 8:30 op de fiets,..
Vanuit de camping was ik in 20 min. in Luneburg, een stad die een bezoekje waard is, met Jetske,.. ik ben doorgefietst, na een foto van de markt te hebben genomen.
Vandaag zaten er een paar flinke heuveltjes bij, vaak met slechte ondergrond, waar soms mijn voorwiel van de grond kwam; meer van de gewichtsverdeling dan van de steilte,..maar toch niet lekker fietsen. ‘Afdalingen’ was dan ook weer oppassen,..
Ook nog de grootste scheepslift van Europa gepasseerd, stond flink in de steigers,..brengt schepen in bakken van 100 bij 20m, 38m omhoog of omlaag. Imposant gevaarte.
Verder 15 - 20 km langs een kanaal gefietst,..Stukje asfalt,.. maar verder 90% steenslag.
Zit nu op een camping vlak bij Ratzeburg,..dat 'vlakbij' valt wat tegen
, had nl. gedacht een bus te pakken naar Lubeck, morgenochtend voor wat sightseeing, maar wil de fiets niet op het busstation achterlaten, dus maar een ochtend en middagwandeling van en naar de camping gepland.
- Vandaag 90 km gefietst - Totaal 655 km, dus meer dan 90 km gemiddeld, prima lijkt me, voor een beginnend Wereldfietser, in Europa.
- Morgen rust - Sightseeing & Wasdag

IMG_5963