2019-08-07 Hanze Route - De Negende Dag

7 augustus 2019 - Boltenhagen, Duitsland

De Negende Dag

IMG_6001IMG_5999IMG_5998IMG_6002IMG_6003IMG_6004IMG_6006914A1618-201D-4078-BF5F-C60AA806F57EIMG_6008IMG_6009IMG_6010IMG_6011IMG_6013

Vertrok om 8:30 uur. Slecht geslapen door veel geklets en gegiechel rondom me heen, tot 01:30 uur,..enfin.
Mooie route naar Lubeck, langs Ratzdorfer See, in Lubeck koffie +,
Bij vertrek begon het reeds serieus te regenen, dus regenjas aan.
De route, een smal, slecht bestraat, smal pad, oneffen, gaten, langs het water, noopte tot voorzichtig rijden,..was best een lang stuk.
Op enig moment hoor ik een venijnige krak, een tak, een steentje ergens misschien,. maar het klonk anders.
En ja hoor, snelle inspectie,..een (1) een van mijn zadel-rails gebroken, aan achterzijde.
Voor kenners, rail zat nog wel ingeklemd, aan onderzijde, maar achter rust ik dus op slechts een (1) verbonden rails, met mijn gelukkig gereduceerde gewicht. De zit was niet meer wat het was, en het regende nog steeds. Door naar Travemunde,..eerst met een bus, en fiets ingeladen door de Herrentunnel. Gelukt,..Toen aan de andere zijde maar eens gebeld met de winkel, in Wageningen, waar ik m’n investering voor dit topzadel had gedaan.Hij kon me moeilijk verstaan door het voorbijstormrnde vrachtverkeer in en uit de tunnel en de neerkletterende regen op het bushokje. Welk zsdeltype, ik eaar en wanneer had gekocht,..oh, in de winkel,..tja, dan kunnen we niets opzoeken,..stuur maar een paar fotos.
Netjes 😎 ‘opgehangen’.
Doorfietsen richting Travemunde,..daar klaarde het op.
Toen ik een blonde parkeerwachtstrr in mijn vriendelijkste Duits vroeg naar een Fahrradhersteller, bleef het antwoord negatief.
Toen ik weer op mijn fiets stapte, brak ik bijna m’n nek.
Bleek de zool door de waarschijnlijk zure regen, volledig los te zijn gegaan van het bovenstuk,..fenomeen klapvoet, in sandaalvorm.
Na enige dialoog in een badplaats schoenenzaak, goede sandalen in de uitverkoop gescoord.
Met de veerpont, op weg naar Boltenhagen, het voormalig Oost-Duitse Zandvoort, midden in het vakantie seizoen.
De rit daarheen was gelukkig overwegend geasfalteerd, maar met venijnige heuveltjes, tussen de verschillende duinen en kliffen,..
Op de camping, eerst gebeld met Wageningen, krijg morgen een voorstel, voor levering en DHL transport, dus 3 werkdagen, dus inshallah’ onderdeel Maandag hier en Dinsdag fietsen.
Alternatief is een alternatief zadel scoren en zending niet doen. Morgenvroeg eens Boltenhagen scannen voor fietszaak met zadel(s)
- Vandaag 90 km, totaal 745 km
- Morgen ??