2019-08-10 Hanze Route - De Twaalfde & Dertiende Dag

10 augustus 2019 - Boltenhagen, Duitsland

De Twaalfde & Dertiende Dag

In de wacht-modus probeer ik er hier het beste van te msken.
Gisteren was het weer redelijk, paar keer moeten schuilen, tijdens heftige onweersbuien, maar daarna klaarde het dan weer snel op.
Frits maakte een opmerking over het boek ‘Zen en de kunst van het motoronderhoud’,..was daar vroeger wel eens in begonnen, maar nu weer gedownload op e-reader,..en past wonderwel ook bij fietsen, fiets-ervaringen en hoe om te gaan met problemen en probleempjes onderweg,..Dank Frits!
Gisteren was er dus live-music, Duitse rock en mee-zingers,..Ik was de enige die niet mee zong,..
Op enig moment trok er een heftige regenbui over, publiek buiten stormde naar binnen, was geen plaats eigenlijk, maar werd ontzettend grappig en leuk op gereageerd, 2p op 1 barkruk gaat best,..
Toen ik bij de tent terugkwam, was al redelijk donker, stond er een auto naast mijn tent, op 60 cm afstand en daarnaast twee tentjes,
Later arriveerders, zien we morgen wel, dacht ik.
De kennismaking ond echter plaats via een ander zintuig, het oor, dus wel te verstaan.
Bleek in ieder geval een baby, een huil-baby bij te zijn, die het de moeder bijna ieder uur erg moeilijk maakte. De stembanden waren reeds redelijk ontwikkeld van deze dreumes.
Van het gekrijs bleek af en toe een ander kind het ook op de heupen te krijgen, dus het was een frequent kabaal zo, gedurende de nacht.
Als het stil is en zoiets gebeurt lijkt het dan ook alsof het zich in jou tent afspeelt, mede gezien de korte afstand tussen de tenten.
Het bedrijfsuitje, met harde muziek, hard gelach (het was ook een hard gelag,..) en het puber-voetbal team-building weekend, met veel bier, beiden ook binnen gehoorafstand, legden het af tegen dit nachtelijk kinderspektakel.
Met andere woorden, niet zo goed geslapen.
(Kinderen - Meisje-6, 2 jongetjes 2 - en 3 jaar oud en dan de huilbaby)
De jongetjes lopen dan wel weer met hun eigen toilettasje, achter hun vader aan, naar het sanitair gebouw,..grappig,..

Vandaag in een soort routine langszamerhand, na de ochtendrituelen, stukje gelopen, 1.5 uur op het strand gelegen, boodschapje, gelunched, wandeling, Thuringer-worst-broodje gescoord, ijsje,..enfin, niet iets om over naar huis te schrijven.

Hoop dat het vanacht stiller wordt,..ga voor de eerste keer MET oordoppen!!

Paar fotos