4e dag - Heinsen, Teutoburgerwoud

29 juni 2020 - Heinsen, Duitsland

Vanochtend rond 8 uur op de fiets, het was bewolkt,..Had een tripje naar het zuiden gepland, zou zo’n 73,5km zijn, maar het begin punt was 9,5 km verderop,..dus dat zou totaal boven de 90km worden, met ook nog wat hoogtemeters, volgens de route samenvatting.

Lang verhaal kort, de eerste 45km waren vlak, mooi langs de Weser, oude, roestige (spoor-)bruggen af en toe,...Bij het keerpunt, oud stadje, Bad Karlshafen, ook koffie, met taart, doe maar twee stukken, zag er lekker uit,..helaas, (b)leek het baksel van vrijdag jl. of van de week daarvoor.Met moeite één stuk weggekregen, voor het tweede stuk, had ik er minimaal nog een kop cappucino erbij moeten hebben, het spul was gewoon te droog, te oud en niet smakelijk, zelfs als energie-bom dus afgekeurd.

De route terug was goed te doen, leek,..tot op de helft van de terugweg fietspad stopte en ik op de weg door moest fietsen, borden met haarspeldbochten, beloofden niet veel goeds,..

Het ging best omhoog, maar ik kon toch op mijn gisteren gevonden bergritme, lekker doorfietsen,..en daarna weer afdalingetjes,..

Op de camping aangekomen, begon het een half uur te regenen,..mmm, jammer, had graag nog even in de zon gezeten.

Campingbeheerder vertelde dat het flink zonnig was geweest, met een flinke bui, ook vanochtend. Waar ik fietste, net omgekeerd, geen regen, maar ook geen zon.

Nu schijnt de zon,..heerlijk!!

87 km gefietst,..