Dag -1: Breskens - Westende (bij Nieuwspoort)

1 juni 2023 - Nieuwpoort, België

Om 9.15 de trein vanuit Deventer, naar Roosendaal, daar overstap naar Vlissingen en dan de veerboot naar Breskens. Dat was het plan,..en je raad het niet,..maar zonder problemen kwam ik aan in Breskens, om 13.15.

In de trein nog leuk gekletst met een mede-fietser,,.dwz. hij ging van Deventer, woonde in Apeldoorn, naar Breda,..met zelfde trein en vandaar uit fietste hij naar Zaventem, bij Brussel,..en na wat werkdagen, begreep ik, fietste hij weer terug,..Aardige kerel.

Vanuit Breskens, harde, ook koude wind,..eerst van opzij,..later overwegend in de rug,..dus prima,..Overwegend zonnig en goede combi met fietsen, koude wind en zon.

Ik kwam door allerlei badplaatsjes,..Nederlandse,..als Sluis, Cadzand, maar ook aan de Belgische kant een hele trits badplaatsen,..Knokke-Heist,..één gemeente,..Blankenberghe, De Haan, Zeebrugge, Oostende, Middelkerke,..ben er vast nog één vergeten.

Het merendeel van de Belgische badplaatsen laat naast de grandeur van andere tijden, nog steeds goed te zien,..ook een gigantische vernieuwing zien, ten positieve. Dat wil zeggen, prachtige straten, met mooie appartementen, maar ook groen,..Ik vond het het niet verkeerd,..en voor mijn gevoel beter dan een Scheveningen, Zandvoort,..waar ik echter ook al een paar jaar niet ben geweest, gebied de eerlijkheid mij te zeggen.

In Oostende, zag ik van afstand een groot is, boven alles uitsteken, onduidelijk wat dat was,..dichterbij komende bleek het een gigantisch groot weggedeelte over een sluis, welke al omhoog stond. Van afstand leek het wel een torenflat in aanbouw.

Mijn weg eindigde op een parallelbrug, die ook net dicht ging,..en omhoog om schip door te laten,..zo bleek.

Het waren gigantische weggedeelten die uiteindelijk omhoogstonden.

Toen ik een flink stuk even terugliep voor een foto, zag ik plots ook een matrix-bord, waarop stond dat de wachttijd meer dan een uur zou zijn,..Dat verklaarde ook waarom ik bijna de enige wachtende was,..Sh@t,..daar ging mijn winst van de rugwind,..😡

Dus na mijn 15 min. van wachten en fotos,..toch de omleiding,..en net op tijd kon ik het schip nog fotograferen, toen het langs de opgehaalde weggedeelten voer. Groot schip!! Zie fotos.

Toen ik in de buurt van Middelkerke kwam, goed opletten, moest ergens rechts voor een Spar super,..Gelukt!

Daarna weer over de brede boulevard, wandelaars en fietsers, lekker voor de wind, blik op oneindig, bijna bij de camping.

Sh@t,..dat ging maar net goed,..op de boulevard, aan de strandzijde, hadden zich door harde wind, kleine zandduintjes gevormd,..waar je met de fiets dus door moest,..dat mulle zand is een uitdaging,..er ‘gewoon’ doorheen fietsen met bepakking, zoals ik bijna per ongeluk deed, gaat niet, is gevaarlijk,..stuur slaat uit, rechts of links en dan lig je er af,..maar ook je fiets door de zandduinen heen duwen,..ging maar net.

Enfin,..ik kwam in de buurt van de camping,..weggetje rechts en dan was ik er.

Echter - Groot hek,..blijkbaar kon dat vroeger wel, maar nu niet meer,..terug dus. Toen merkte ik dus wat een harde wind er nog steeds was,..dwz. best een forse bries, voor de zeilers, zeg maar.

Uiteindelijk toch camping gevonden,..klein trekkersveldje,..heeeeeeel veel sta-caravans,..maar ook heeeel weinig mensen,..te koud,..en dat snap ik,..het is gewoon niet lekker.

Tentje opgezet,..op zoek naar het sanitair,..prima,..dwz. meer ruimte in de douche en verkleedruimte dan bij een regulier Franse camping.

Maar,..de douchekop en waterstraal-combi hier genereert dan een douche straal die na 7,5 cm van de muur, recht naar beneden valt,..was prima,..temperatuur was prima, maar er onder staan was simpelweg onmogelijk…ik snap niet wie dit ontwerpt, installeert, danwel eens test,..Het is onmogelijk om gewoon nat te worden onder de douche, hetgeen wel de gedachte is als je daar uitgekleed, vermoeid en koud, en verwachtingsvol de kraan opendraait,..

Uiteindelijk nat geworden etc.

Daarna - Lekker gegeten,..Penne, met saus en zalm👍💪

Er was op het trekkersveld een pizza-automaat,..nog nooit gezien.Aan de lege dozen in de afvalpak, te zien, iets waarvan blijkbaar wel gebruikt van werd gemaakt. Zie foto’s.

Verder heb ik een veelheid aan snoertjes bij me,..maar op onverklaarbare wijze vergeten een USB A naar USB C snoertje mee te nemen, voor opladen battery-packs.

Morgen in Ieper maar eens kijken,..

Morgen door Ieper, en daarna op weg naar een camping op 80 of 100 km.

Maar eerst een havermout ontbijtje natuurlijk,..