Dag 6: Aizelles - Val-de-Vesle

6 juni 2023 - Verzy, Frankrijk

Erg goed geslapen, van 22:00 tot 7:30 uur.

Rustig aangedaan met de logistiek,  vandaag was de planning nl. ‘slechts’ 60 km...,dus uiteindelijk 09:30 uur pas op de fiets.

In die zelfde Zen en relax-modus gefietst vandaag, af en toe gestopt op een mooi plekje, wat gedronken en bakkertje niet overgeslagen, gelunched met stokbrood, stuk kaas,..en het weer is geweldig, zonnig, af en toe wolkje,..en de route was mij goed gezind,..paar klimmetjes, maar ook veel langs kanaal naar - en in Reims en ook uit Reims,..en buiten Reims veel champagne huizen en dus ook druiven waar je maar kan kijken. Mooi gebied.

De vorige camping was een soort luxe boerencamping,..deze is wat meer upmarket, alles gewoon goed, geen zwembaden oid., maar wel genummerde plaatsen.Toch voor mij en tentje slechts €7,30,..vind dat luxe prijs-kwaliteitsverhouding.

Gisteren op de camping,..vergat ik te schrijven,..Ned. stel,..vraagt zij naar mijn tent,..wist het merk niet, maar haar dochter had ook deze speciale,..Tja, dat kan,..gekletst, even, biertje gedronken met hen. Komt ze even later op de avond, ja hoor, dochter had dezelfde,..maar had direct nog even een vraag over mijn scheerlijnen,..haar daar via moeders ook mee kunnen helpen,..Grappige interactie.

Vandaag hier ook Nederlanders, ook even gekletst,..hun camper was een Mercedes,..maar op enig moment moest ik lachen, want alles ging in dezelfde volgorde, zoals wij dat doen, fietsendrager eraf,..stoelen er uit, zonnescherm naar beneden,..Zij realiseerden ook hun routine,..En ze aten asperges, net als Jetske, begreep ik zojuist.

Vandaag moest ik wat boodschappen doen,..spiritus, havermout, koffie 3-1, stukje vlees of worst etc. Bleek dat ze wel de goede ‘spiritus’ hadden,..Alcohol bruleur, maar slechts in 5L verpakking,..niet gedaan, Hoopte dat ik net zou redden,..🔥👍🙏.

Van de weeromstuit de havermout en koffie vergeten,..😡.

Op de camping apart grasveldje voor Velo’s,..zie bord op de foto.

Tentje opgezet,..ligt er bij het hek precies de goede hoeveelheid takjes en stokjes voor mijn brandertje,..

Hoe kan het,..Dus ik mijn merquez-special worst op houtvuur gebakken en op restant hout, de macaroni gekookt,..beetje erg al-dente,..vuurtje ging te vroeg, uit maar heerlijk gegeten.

Morgen gepland 75 km,..vroeg weg,..hoef nl geen havermout te maken,..of water te koken voor koffie👍

Paar fotos bijgevoegd, ook van camping

- Vandaag 60 km, 275 hm

- Totaal 482 km, 2307 hm - in 6d

1. Heleen:
    6 juni 2023
    Zo te lezen een hele mooie dag. Hier op
    Ameland is het ook prachtig en goed vertoeven. Vandaag rondje eiland gefietst en hier en daar een korte wandeling. Niet zover als jij, maar wel op een doodgewone Gazelle, dus dan telt elke km ook voor 2, vergeleken met jouw Santos. Nou, dappere fietser, veel plezier en ik zie de rest van je verhalen graag tegemoet.
  2. Eric Visser:
    8 juni 2023
    Ameland is zeker mooi,..En idd. op een stadsdiensten kost het meer energie,..Hoop dat je goed weer had, hebt,..🙏