Dag 5: Tegnieres - Aizelles

5 juni 2023 - Aizelles, Frankrijk

Vanmorgen om 07:00 opgestaan en idd. om 8:30 uur op de fiets 👍.

Ik vermoed dat ik van de tocht van gisteren niet helemaal was hersteld,..kwam niet goed in mijn ritme, snel moe, toch even stoppen, wat drinken,..het goede nieuws was dat het een wat vriendelijkere route was,..niet steeds klimminkjes, maar meer vlak, en af en toe een stevige,..beter te behappen. Het tweede goede nieuws was dat er al redelijk snel een winkel was,..en ik kon daar 0,5L griekse yoghurt kopen, wel in 4 bakjes, 125 gram,..het blijft Frankrijk tenslotte. En op een bankje tegenover deze Carrefour-Express, dit lekker weg zitten scheppen.

Daarna ging het een stuk beter,..Had wel lang geslapen, maar in een soort half-alerte toestand, om geen rare rek of strek bewegingen te doen, want ik wist dat ik dan direct kramp in mijn benen zou krijgen,..Maar OK, nacht zonder kramp doorgekomen,..

Vandaag dus iets fietsend iets minder golvend, maar toch mooi landschap, paar fotos geplaatst. In dit gebied volg ik wel de route, maar is het ook zaak om van camping tot camping te plannen, waardoor dag-afstanden meer variëren dan je zou willen,..

- Vandaag was bijv. 70 km, met 505 hm

- Totaal nu 422 km, met 2032 hm

Morgen is de enige haalbare camping, rond de route, maar zo’n 60 km fietsen. Maar OK,.dat gaat lukken. Het weer is stralend, met wat wind, dus met verkoeling en een temperatuur is het ongeveer 23-24 C,..lekkere combi.

De komende dagen, morgen eerst via Reims, daarna Verdun, lopen de temperaturen op naar 26-27C,..dat wordt dan een kwestie van vroeg uit de veren,..en hopelijk in de middag wat de koelte opzoeken.

Daarna, richting Nancy, zie de temperaturen oplopen naar 29-30 graden,..

Eens kijken hoe we dat gaan aanpakken.

1. Heleen Berendsen:
    5 juni 2023
    Reims heeft een aardige binnenstad, dito kathedraal. En Verdun een mooie camping, vlak bij een ondergronds WO1 museum. Indrukwekkend. Nancy is top. Prachtig plein!!
  2. Eric Visser:
    8 juni 2023
    Reims kende ik al,..Verdun niet gelukt,..Plein Nancy ga ik zeker doen.