Dag 4: Boiry-Notre-Dame - naar Tegniers

4 juni 2023 - Tergnier, Frankrijk

Prima geslapen, tot 7:30 uur,..probeerde nog om 09:00 te vertrekken, maar ontstond nog een gesprek met een Nederlandse camperaar,..09:15 dus,..

De route gaat door Lotharingen, en dat is blijkt dus te bestaan uit heel veel ‘rolling-hills’, de een na de ander,..niet echt hoog,..af en toe slechts, wat langer,..maar steeds weer,..vermoeiend.

Ik had geluk dat ik ergens een supermarktje tegenkwam, snel even wat ingeslagen,..Het was ook best warm,..de eerste dag dat ik begon in korte mouwen,..lekker fietsen,..De NO-wind was echter stevig,..globaal dus op kop, of iets van de zijkant,..dat hielp niet met heuvel op, maar zeker het positieve effect van lekker naar beneden valt dan toch tegen.

Enfin,..rond 1300 uur,..had al twee keer koffie gedronken, thermosfles met oplos,..en dan met 1 bidon, van 0,8L, zag ik een dorstige middag aankomen. Weinig mensen, uitgestorven dorpjes,..waar je dan juist begraafplaatsen zou verwachten 😊, met een kraantje, maar niets dus.

In het zoveelste dorpje, kerel in zijn tuin bezig,..ik vraag in mijn beste Frans, of hij misschien wat water voor me heeft,..Pas de problem! Een 1,5L fles,..kon mooi op de plaats van mijn thermosfles,..Toen zei hij,..Zal ik die ook even vullen?Natuurlijk, bien sûr,..Kwam terug met de thermosfles, half gevuld met ijs, rest water,..Geweldig, middag gered.

Ondertussen was de kortste route nog naar de camping, nog 45 km,..dus dat zou voor de dag, op 101 km uitkomen,…

Maar de Franse route-goden waren met mij,..want de laatste 30km was overwegend vlak, langs een kanaal,..dus dat ging prima.

Even zoeken naar de camping,..gevonden,..Camping Complet,..stond op een paar borden,..Neee!! Dat had te maken met een wijnbeurs, proeven etc., en blijkbaar was de gedachte, na het proeven blijven we lekker daar, tentje, caravan, camper en dan weer wat proeven,..Slimme beslissing,..maar niet voor de argeloze fietser, die dit dus niet kon voorzien.

Gelukkig was er een andere camping in de buurt,..invl. douchen, elektriciteit en een prima plaats, €11,..

Stond ook nog een stel Engelse fietsers, een stel Duitsers en een jongedame uit Den Haag, die Parijs, Brussel vanuit hier in gedachten had.Met allen wat gekletst,..

Morgen proberen de route tot 80 km te beperken,..dat is redelijk te doen,..kom ik uit boven Reims.

Twee fotos geplaatst.

- Vandaag 106 km met 751 hm

- Totaal 352 km, met 1527 hm

1. Peter:
    4 juni 2023
    Meer dan 100 km, Respect!