Dag 7: van De Val-de-Vesles naar Varennes -sur-Grandonne

7 juni 2023 - Varennes-en-Argonne, Frankrijk

Mijn intenties om er vroeg uit te gaan,..mislukt,..Dus pas om 8:00 eruit, maar wel 9:00 uur op de fiets. Vandaag min of meer als een streep richting Oost,..en @#$#@&, daar kwam ook de harde wind vandaan,..op stukjes recht tegen de wind in, vals plat,..haalde ik maar de 12km, per uur. Dat schiet niet op,..en ook mentaal is dat lastiger. Maar ja, gewoon doortrappen en niet alleen blik op oneindig, virtueel gesproken, de wegen, hellingen waren oneindig, zover als ik kon zien.

Werd je passeerd, door een klein wit autootje,..zag je die een paar min. later, drie hellingen verder, aan de einder verdwijnen,..dat moest ik dan nog fietsen,..pfff.

Kortom was een zware dag,..maar met veel stopjes, slokje, stukje stokbrood (van gisteren) met brie, van eergisteren,..kwam ik een eind. Dit was weer zo’n traject waar werkelijk niets was,..geen bakker, geen café, geen winkel,..Wel heel veel korenvelden,..Dit is graanschuur van Frankrijk denk ik.

Door al die dorpjes rijdende, denk ik dan altijd,..waar zijn die mensen, wat doen die mensen, als ik ze al zie,..zag overwegend kerels in grote tractoren, dat was het enige wat ik tegenkwam, zo eens per uur.

Nog een paar forse hoogteverschillen ‘overwonnen’, maar kon blijven fietsen,…

De camping hier is prima, niets op aan te merken,..kwam nog een Nederlands stel op de fiets,..bleek geen stel, wel geweest, maar nu vrienden,..kan ook, natuurlijk.

Ook nog een ouder stel,..mijn leeftijd, schat ik 🤔,..vroegen of ik naar Compostela ging. Nee,..Wat wil het geval, deze camping ligt op een kruispunt van routes,..de zgn. Oude Wegen route, fietsroute naar Compostela, en ook de Frontlijnroute dus. Dat stel was reeds drie-maal naar Compostela gelopen, 3m per keer,..Respect hoor 👍💪.

In dit plaatsje boodschappen gedaan, dus weer koffie, havermout pasta etc.,..er is ook een bakkertje, dus kan weer prima op weg.

Het heerlijkste als je uitgewrongen een winkel ingaat dat er van alles koud is, vruchten sap, griekse yoghurt met vruchten,..Dan na het shoppen, tegen de muur van de Carrefour Express, lekker 4 bakjes ijskoude yoghurt leeglepelen,..Goddelijk 👍🎉🙏.Het is een beetje clochard-achtig, maar de fietsers onder de lezers, snappen wat ik bedoel.

Zoals neef Cees ook al eens zei,..Nooit een gelegenheid om te eten laten voorbijgaan,..en zo is het.

Na het tent opzetten, nog een flink bier(tje) gedronken in dorpje,..foto

Camping vandaag koste €6,30 👍

Morgen weer 80 km,..paar flinke hoogteverschillen,..maar dat komt vast weer goed.

Paar fotos toegevoegd

- Vandaag 79 km, met 622 hm.

- Totaal 561 km, met 2929 hm, in 7d

1. Peter:
    7 juni 2023
    Diekirch bier, niet verkeerd
  2. Eric Visser:
    7 juni 2023
    Goed gezien,..ik kende het niet, maar lekker!!