Dag 9: Hameau de Marne naar Liverdun

9 juni 2023 - Liverdun, Frankrijk

Vandaag een minder enerverende dag,..maar wel heerlijk gefietst.

Kon maar moeilijk van mijn matje afkomen, maar toch om 7:30 eruit,..

Tegenwoordig, laatste dagen, wel ik havermout in aangelengde melkmoeder, met handvol abrikoos-stukjes en rozijnen.’s avonds voor na bed, kook ik water voor thermosfles, op route maak ik koffie na een uur, anderhalf uur en dan daarna nog een keer,..normaal gesproken zit de eerste 45 km er dan op, zo rond 12:00 uur.

Dan begint , - als al niet gevonden -, de zoektocht naar een bakker, winkel(tje) oid., of-not successful dan moet ik het redden tot het einde,..dwz. handje winegums en veel water,..

De fles die ik gevuld kreeg onderweg van 1,5L zit nu standaard op mijn fiets,..met een bidon van 0,8L en de thermosfles koffie,..gaat ‘t prima,..of anders water bijvullen op een begraafplaats.

Vandaag was best een lange tocht,..paar flinke, ook lange heuvels op doorgaande wegen,..achteraf stukje verkeerd gereden,… verder werd er ergens aan de weg gewerkt, kon ik niet door en betekende dus omrijden,..

Vandaag ging route door Lorraine,..mooi gebied,….                               Laatste stuk langs de Moselle,..mooi vlak dus 🙏🙏.

Camping is echt groot, blijkbaar populaire plaats,..in de rij bij receptie,..persoon voor mij kreeg al te horen,..eigenlijk zijn we vol 😡.

Tentje kon nog wel,..op een trekkersveldje, met motoren, GR5-wandelaars etc.
Eerst een biertje gedronken aan de gemeenschappelijke picknick-tafel,..met een paar NL-se lopers. Tentplaatsje wordt rumoerig vanacht, maar OK,..

Morgen door stad Nancy, op weg naar de Elzas. Merkte reeds dat het arme, er-is-niets type plaatsje, plaatsmaakt voor iets meer commercie, iets meer sjeu,…Hoop dat deze lijn zich voortzet.

Slechts een paar fotos geplaatst,..deze camping geen foto waard.

- Vandaag 89 km, met 639 hm

- Totaal 738 km, met 4207 hm, in 9d

1. Heleen Berendsen:
    9 juni 2023
    Je Roloff lekt aan de aandrijfkant ein weinig oel. Doet ie van mij ook, ondanks de recente revisie. Kan geen kwaad, maar dat weet je.
    Blij om te horen dat het verder goed gaat. Hoest weer Eric?
    Wij stappen za. om 10.30 im Zug nach Hause. Mooie tocht gemaakt, maar na 10 dagen wil ik ook wel weer in mijn eigen mandje kruipen. Gute fahrt Eric!