Dag 10: Liverdun naar Balmont

10 juni 2023 - Blamont, Frankrijk

Vandaag een mooie dag,..vroeg opgestaan, 6:15 uur,..7:30 uur op de fiets.

Had een lange route gepland,..Zo’n 90 km,..met venijn in de staart, zeg maar,..De eerste 20 km, richting Nancy, veelal langs water, kleine heuveltjes tussendoor,..Nancy,..op gegeven moment richting de oude stad, kerk, kathedraal,..koffie gedronken op de trappen,..toen door gefietst,..en toen zag ik de pleinen waar Cees reeds overschreef,..prachtig, ruimtelijk, mooie bomen, vergulde hekwerken op alle locaties en prachtige terrassen, winkels, cafés etc.,..Nancy is voor mij meestal Metz - Nancy en doorrijden naar het Zuiden geweest,..maar toch ECHT de moeite waard voor een bezoek!! Enfin ik zat dus 09:00 uur aan de koffie daar,..en met nog wat bakker bezoekjes, rustpauzes etc., had ik er 60 -65 km opzitten, rond 13:00 uur, voordeel van vroeg opstaan,..

Toen kwamen toch nog de hellingtjes die ik reeds had gezien op het hoogte-profiel de dag hiervoor,..viel al met al wel mee, maar op het warmste van de dag is het toch licht afzien,..

In Balmont aangekomen, via de InterMarche, boodschappen,..was een wat mindere winkel, maar OK,..Uiteindelijk gevonden wat ik wilde kopen.

Camping is een municipal,..prima,..maar al je wilt douchen - code nodig,..ik naar een NL’er,..wat is de code,..ik ben er ook net,..beheerder komt rond 20:00 uur 😡. Ik naar een Franse camper en na een mix van Frans en Engels, ik de code,..douchen,..Prima,..ook aan de andere NL gegeven, natuurlijk 🙏.

Na het eten, kwam de beheerder,..Electriciteit, nou nee,..ik had nl. bijna alles al reeds opgeladen, toen ik aankwam,..via de blauwe stekker etc.,..totale kosten €5,..goedkoopste tot nu toe. Compenseert voor de boodschappen,..toch maar weer eens een wijntje gekocht,..

Nog even gekletst met de andere NL-er,..woonde in Bierum, vlak bij een NAM-locatie,..ben daar vroeger wel eens geweest,..had echter ook aardbevingsschade,..

Werkte bij de AKZO in Delfzijl en via die link en zijn technische achtergrond, nog een leuk gesprek over oude tijden,..

De komende dagen, betekenen meer hoogtemeters, maar dat gecombineerd met het al dan niet open zijn van campings, betekend ook een zoektocht voor de route,..Ik ga daar zo mee verder.

Foto’s (bijna) geplaatst.

- Vandaag was 95 km, met 586 hm (op het einde 😡)

- Totaal 833 km en 4795 hm ( in 10d)

1. Heleen Berendsen:
    Stanislas plein, toch?
  2. Eric Visser:
    10 juni 2023
    Klopt,..vond de pleinen en aankleding indrukwekkend!!
    Jullie weer thuis,..bijna??
  3. Jetske:
    10 juni 2023
    Prachtig! Daar wil ik ook wel eens heen..
  4. Heleen:
    10 juni 2023
    Ik ook, Jetske! Heel mooi, weer een stad erbij op het wensenlijstje!