Dag 11: Balmont naar Gemaingoutte (Vogezen)

11 juni 2023 - Gemaingoutte, Frankrijk

Vanochtend weer om 6:15 op,..kwam ook omdat er bij het meer, andere kant van het hek, niet alleen gisteravond tot laat jongens met knetter-motoren rondreden, maar ook vanochtend een lokale rakker probeerde om met keiharde rap, uit z’n opgeblazen autootje,  - of probeerde wat vissen te verschalken, of anderszins vervelende bedoelingen had -, na een half uur Franse rap,..toch maar weer terug naar huis. Maar toen was ik wel wakker,..en waarschijnlijk niet de enige,..😡.

Het wel en wee van een municipal, laten we maar zeggen.

Om 7:30 op de fiets,..wat er gisteren reeds aan de hand was,..in dit stadje een soort get-together van allemaal kleine Peugeots en Simcaatjes, omgetoverd, tot hele snelle kleine autootjes, uitvoerig beletterd, lokale sponsors, tenten, bij elkaar kijken, tegen de banden trappen, dat soort get-together. Gisteren vreesde ik bij die aanblik,..die staan vast ook op de camping, maar dat was niet het geval.

Ik op weg naar bakkertje, open, geen pain au raisins, maar ik stel me tegenwoordig wat flexibeler op, dus met twee lekkernijen voor koffie 1 en 2, plus stokbrood, had harde worst gekocht, voor de lunch,..zat ik dus goed.

Vanochtend bleek mij pas, waarom iedereen van de Peugeot / Simca familie er was,..er was nl. een race door het dorp en omliggende wegen,..mijn route intervenieerde, maar ik mocht gelukkig nog langs de stro-balen, autobanden en pions manoevreren, zie foto, maar een uur later was dat waarschijnlijk niet meer mogelijk geweest.

Deze dag had flink wat hoogte meters,..en de enige camping in de buurt van de route op redelijke afstand, zou nog een flinke klim betekenen op het einde van 400m,..totaal 76 km.

Enfin, lang verhaal kort,..ik had rond 14:00 uur ‘de piep redelijk uut’, oud-Drentse uitdrukking, maar ja,..ik moest door.

Terwijl ik de trappers rondmaalde op het aanloop stukje,..zag er best tegenop, mede gezien wat ik reeds had ‘overwonnen,..zie ik uit mijn ooghoek, Camping Municipal - Ouvert,..🎉👍🙏                                         Dus zonder te kijken, links af,..en,..echt prima camping,..                     Morgen de hoogtemeters maar.

Ook een Nederlands echtpaar,..wil je koffie, ja graag,..tentje opgezet, zitten kletsen,..Na wat heen en weer in gesprek, komen uit Hengelooo, Twente,..maar vinden Deventer veeeeel leuker,..noemde hij een naam van iemand bij Shell, die ik ook weer kende,..Zit je dus in de Vogezen en zomaar een gemeenschappelijk bekende,..Grappig.

Het is hier ietsje koeler, denk door 500m hoogte, met af en toe een wolkje,..prima te doen,..in de schaduw, dat wel.

Paar foto’s geplaatst

- Vandaag 64 km met 860 hm

- Totaal 897 km met 5655 hm

1. Jetske:
    11 juni 2023
    In Dêmter hebt ze dan de piep leuge..
    Mooi verhaal weer vandaag, vooral de concessie als er dan geen pain aux raisins
    Is raakte me😁
  2. Eric Visser:
    11 juni 2023
    Dat laatste schreef ik ook speciaal voor jou!!
  3. Frits:
    12 juni 2023
    Lief hoor, en de boer die ploegde voort