DAG 24: Ellwangen naar Künzelsau

24 juni 2023 - Künzelsau, Duitsland

Vanochtend vroeg op, en op tijd weg,..eerst met Caspar en Ineke, samen op weg naar het eerste bakkertje,..bleek een mooi plaatsje,..net toen we wegwilden, kwam Henk ook aan fietsen,..hij had twee losse spaken in zijn achterwiel,..Twee lokale terraszitters legden hem uit, waar er fietsenmakers zaten,..Henk daarheen, wij verder op weg.

De route zou overwegend dalen, maar verbazingwekkend hoeveel hoogtemeters nog daarin verscholen zitten.

Onderweg nog een bakkertje,..

We passeerden ook nog een geweldige brug, met een doorgaande auto-weg, over een vallei heen,..mooi stukje engineering en bouw,..de hoogste brug in Duitsland,..👍🙏..Zie de fotos.

Ergens nog een goede lunch,..waar Henk ook weer aansloot. Hij was goed geholpen,..👍🙏

Na nog veel meer mooie dorpjes, in ons target plaatsje aangekomen,..onze tent -plaats was wat verscholen,..en er was een dubbele trap, geen goot,..dus we moesten de fietsen, een voor een, met vereende krachten, naar boven duwen.

Na het tent opzetten, douchen,..op weg naar een winkel,..lopend, want de fietsen, weer neer - en op de trap, was geen optie (meer). Dus in de hitte lopend naar het zgn. Kaufhaus,..een multi-verdieping tellende winkel, met heel veel 1 € onzin,..maar ook een aparte verdieping voor food & drinks,..groot, erreg groot dus.

Terug via het centrum,..en toen BIER,..Heerlijk,..

Toen op ons veldje, samen zitten koken.

Beneden ons, net uit zicht, vind de jaarlijkse Shakespeare voorstelling plaats,..in het Duits,..we kunnen niets zien, maar horen van alles.

- Flinke rits foto’s geplaatst

- Vandaag 68 km met 351 hoogtemeters