2019-08-13 Hanze Route - De Vijftiende Dag

13 augustus 2019 - Börgerende-Rethwisch, Duitsland

De Vijftiende Dag

Vanochtend 8 uur precies op de fiets, na een uurtje een bakkertje, goed begin dus,..was redelijk snel in Wismar, mooie oude Hanzestad, paar fotos gemaakt.
Daarna veel glooiende, en gemaaide korenvelden, met veel zicht op de ruimte om je heen. In diezelfde ruimte vormde zich een grote regenbui, even dacht ik nog dat het mee zou vallen, toch maar regenjas aangetrokken, telefoon in plastic zakje,.. en toen begon het, recht naar beneden en bijna tropisch!!
Nog even gaan schuilen, maar na twee minuten was ik net zo nat als dat ik zou doorfietsen, werd ook koud, dus maar weer op de fiets,..dit buitje, bleek echter een BUI,..ik reed langs hoge maisvelden en het leek wel of ik werd ingehaald door een trein, zo kletterde het op het maisloof. Vervelende was dat dit stuk ook redelijk onverhard was, steenslag, zand, grind en ook kinderkopjes op hellingen,..alles was drijfnat, mijn slippers klotsten, tot halverwege mijn kuiten bedekt met modder, enfin,..
As long as you are having fun,..De zzadelrail hield zich prima, ook in natte omstandigheden 😊,
Op enig moment dacht ik wel, als ik nu een lekke band krijg,..dan bel ik een helicopter of laat ik Jets me ophalen,.. maar na 45 min. werd het,..en ik iets later ook, weer wat droog.
Kwam in de buurt van de kust, redelijk vlak en met nog 5 km te gaan, ja hoor, weer een forse bui,..op de camping aangekomen durfde ik ook eigenlijk niet de receptie binnen,..alsof ik onder de douche vandaan kwam. Enfin, ze hadden plaats en dame in kwestie zag ook wel dat weigeren geen optie was.
Enfin, eerst een uur in de sanitaire ruimte gezeten, was het warm wat het regende nog steeds,..het sanitair is hier werkelijk geweldig, wellness ruimte achtig, heel sjiek en allemaal inclusief, voor 16 Euro,..Geweldig! Eind van de middag werd het droog en kleren nog wat kunnen drogen,..
Grieks gegeten, op de camping, best redelijk.
Nog een strandwandelingetje gemaakt met adembenemende zonsondergangen,..prachtig gewoon.
Vandaag was 86 km,..morgen ook zoiets, probeer in Zingst op een camping te komen.