2019-08-14 Hanze Route - De Zestiende Dag

14 augustus 2019 - Zingst, Duitsland

De Zestiende Dag

Vanochtend 08:30 op de fiets,..op weg naar Zingst.
De eerste 20 - 25 km, door redelijk vlak terrein, met als eerste stad Warnemune, waar in de 2e WO, door de Engelsen een aantal vermeende Duitse troepenschepen, tot zinken serd gebracht,..dit waren echter Duitse gevangen uit een aantal kampen, veel joden etc.,..7000 vonden de dood.
De korte route naar de veerpont daar moest ik een trap voor af, onhandig, je kon ook een stukje omrijden en dan de pont bereiken, zonder gedoe, dacht ik,
Lang verhaal kort,..de omweg bestond niet meer, maar door een extra 5km, keam ik er ook, en ook nog langs een gigantisch cruise schip gefietst ..onwerkelijk wat een gevaarte.
Daarna veel onverhard gefietst, veel. os en op een gegeven moment kwam ik op een soort combi van Wadden, Noord-Friesland, Weerribben type landschap, met veel Bodden, binnenwateren, binnenzeeen, veel tirt en smalle landengtes, zonnetje, wind in de rug,..een van de beste fietsdsgen in een prachtig landschap.
Overigens nog nooit zo veel fietsers gezien,..Mijn route is hier grotendeels de Ostsee fietsroute,..het leek wel de Drentse wielervierdaagse,..gelukkig het merendeel de andere kant op!
Camping weer groot en prima,..er was een laadstation voor de trekkerstentjes, telefoon etc.Om mij alvast terwille te zijn, mocht mijn lege telefoon even bij de receptie,.. aardig!!
Het laDstation, met drie interface kabeltjes, koste echter 1€ voor 30 min laden,..voordat mijn powerbank is opgeladen, 12 uur+, ben ik dus 24€ verder,..alternatief was bij een camperplaats, m’n. lauwe stekker in gebruik te nemen en voor niets de gadgets even op te laden,..een logistieke uitdaging dat fietsen!
Morgen een wat. reatief met de route omgaan, hoef niet voor de vorm nog even over eiland Rugen, al geweest,..
Dus andere camping proberen te vinden.
Vandaag was 90 km