2019-08-16 Hanze Route - De Achtiende dag

16 augustus 2019 - Kamminke, Duitsland

De Achtiende dag

Vanochtend 7:30 uur uit Greifswald vertrokken. Prima fietsweer, pas na 38km een conditorei, in Wolgast, stad bij de brug van het gedeeld Duits/Poolse eiland Usedom.
Bij zo’n eiland heb ik dan nog steeds het idee van een kustfietspad, lekker pendelen, windje in de rug, uitkijken over strand etc.
Dit bleek andere koek, alleen maar steenslag fietspaden, stadjes uitgezonderd en alleen maar flink op en neer, was een zware dag, paar hellinkjes van 16%, dat valt toch tegen met 20+ kg extra achterop,..een van de drie heb ik wel gered 💪.
De stadjes zijn 19e en 20e bouwstijl, klassiek, Russisch, veel overdaad en nu helemaal toeristisch,..wat een mensen, veel fietsen en wandelen in slechts die stadjes, niet die hellingen dus!
Uiteindelijk de grens met Polen, zie foto, toen stuk door Polen en omweg naar camping,..ben nu in Kamminke. Het idee is om morgen een ferry, veerpont te nemen, klein ding, waar fiets op mee mag, wel de tassen er af, staat er bij op de website, makkelijker voor ophangen of neerzetten van de fietsen, blijkbaar. Duurt 1,5 uur, naar Ueckermunde,..scheelt wat km’s en zonder rustdag heb ik dan alweer 2d teruggewonnen van de zadelrail verliesdagen
Vandaag was 94km, totaal 1110 nu
Morgen weer 90km, naar Warnitz